וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסות סטארנייט עלו ב-27% והרווח התפעולי גדל ב-26% ל-1.2 מיליון שקל

טל לוי

30.8.2005 / 11:28

הרווח הנקי פחת ב-60% בשל הכנסה חד פעמית גדולה שרשמה החברה ברבעון המקביל; סמנכ"ל הכספים של החברה: "סטארנייט מציגה צמיחה בכל הפרמטרים ואנו עדיין מחפשים חברות סינרגטיות נוספות לרכישה"



, העוסקת בפיתוח וייצור מערכות לראיית לילה, מדווחת היום כי הכנסותיה עלו ברבעון הנוכחי ב-27% והסתכמו ב-8.3 מיליון שקל. למרות העלייה בהוצאות התפעוליות, מציגה החברה עלייה של 26% ברווח התפעולי, שהסתכם ברבעון זה ב-1.22 מיליון שקל. עם זאת, מדווחת סטארנייט על ירידה של 60% ברווח הנקי, שהסתכם ב-1.1 מיליון שקל. ואולם, ברבעון המקביל רשמה סטארנייט הכנסה חד פעמית בגובה 2.6 מיליון שקל ומכאן הירידה לכאורה בביצועי החברה.



ההוצאות התפעוליות עלו ב33% והסתכמו ב-2 מיליון שקל. החברה רשמה עלייה של 81% בהוצאות המחקר והפיתוח (491 אלף שקל), עלייה של 100% בהוצאות המכירה והשיווק (ל-729 אלף שקל) ויציבות בהוצאות ההנהלה והכלליות (832 אלף שקל).







בנטרול ההכנסה החד פעמית, משקפים דו"חות החברה עלייה של 27% ברווח לפני מס, אשר מסתכם ב-852 אלף שקל.



בסיכום המחצית הראשונה של 2005 מציגה סטארנייט עלייה של 55% בהכנסות, אשר הסתכמו ב-14 מיליון שקל. שורת הרווח התפעולי מציגה קפיצה של כמעט פי 5 ל-1.5 מיליון שקל. הרווח הנקי במחצית מסתכם ב-1.5 מיליון שקל לעומת 1.8 מיליון שקל במחצית המקבילה - גם כאן הודות להכנסה החד פעמית ברבעון המקביל.



"סטארנייט מציגה צמיחה בכל הפרמטרים ואנו עדיין מחפשים חברות סינרגטיות נוספות לרכישה", אומר סמנכ"ל הכספים של סטארנייט, אורי נבו. "הביקוש למוצרי ראיית לילה הולך וגובר. הגופים הבטחוניים בארץ ובחו"ל מבינים שרוב המלחמות קורות בעיקר בלילה ומכאן שציוד לראייה בחושך, מספק יתרון מנצח".



נבו מציין כי החברה מציעה ציוד מתקדם לחייל הבודד וכי היא נמצאת בשלבי פיתוח לאספקת מערכות דומות לכלי רכב. בתחום האווירי, ממשיכה סטארנייט בשיתוף הפעולה עם התעשייה האווירית במטרה לפתח "קסדה חכמה" המציעה ראיית לילה בשילוב עם מערכות נוספות.



פילוח ההכנסות של החברה מראה כי מקורם של 41% מההכנסות הוא בארה"ב. 28% מההכנסות מגיעות מאפריקה, 18% מהכנסות החברה הוא בישראל והשאר מאירופה ומשאר העולם. תמהיל זה משקף ירידה קלה בפעילות בארה"ב ובאפריקה, לצד עלייה קלה בנתח הפעילות של החברה בישראל ועלייה משמעותית יותר בשאר חלקי העולם ובעיקר באירופה.



לפני כחודש וחצי היתה אמורה סטארנייט להתמזג עם יצרנית המרעומים ארית, אולם המו"מ התפוצץ והמיזוג בוטל. סטארנייט נשלטת בידי מרדכי סולומון (37%) והיא נסחרת לפי שווי שוק של 74 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully