וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורמולה תבעה את הסמנכ"ל שנטש - אבל חויבה לשלם לו 3.1 מיליון שקל

חיים ביאור

30.8.2005 / 11:30

חברת ההיי-טק פורמולה טרוול סולושנס הגישה נגד אסף כהן, הסמנכ"ל לפיתוח מערכות, שעזב אותה, תביעה בסך 775 אלף דולר; בית הדין לעבודה בתל אביב הפך את היוצרות, וקבע כי פורמולה היא זו שתשלם לכהן



חברת ההיי-טק פורמולה טרוול סולושנס הגישה נגד אסף כהן, הסמנכ"ל לפיתוח מערכות, שעזב אותה, תביעה בסך 775 אלף דולר. אתמול הפך בית הדין לעבודה בתל אביב את היוצרות, וקבע כי פורמולה היא זו שתשלם לכהן פיצויי פיטורים בסך 237 אלף שקל; בתוספת פיצויי הלנה שיחושבו מ-2000, החברה תשלם לכהן 3.1 מיליון שקל.



בינואר 2000 הגישה פורמולה, בשמה הקודם פורסופט טראוול סולושנס, תביעה נגד כהן בגין הפרת חוזה ההעסקה, גרימת נזק כספי והפסד עתידי ופגיעה בסודות מסחריים ובמוניטין החברה, העוסקת בפיתוח תוכנות לניהול חברות תעופה ומפעילי תיירות. החברה טענה, באמצעות עו"ד שמעון לביא, כי כהן ניהל מחדר עבודתו, וככל הנראה תוך שימוש בציוד המשרדי, מו"מ עם חברת (Airlune Business Solutions (ABS מפלורידה.



בכתב התביעה נטען כי ל-ABS הסכמים עם פורסופט למתן זכויות שימוש והפעלה של תוכנות המחשב לניהול חברות תעופה. ואולם לטענת החברה, כהן חתם עם ABS על "חוזה הפרה" למתן שירותי תמיכה בחברה האמריקאית, במרמה ותוך ניצול המידע שהיה ברשותו מתוקף תפקידו הבכיר בחברה הישראלית בה הועסק. לטענת פורסופט, כהן התקשר עם החברה האמריקאית ביודעו שבכך הוא מסכל את ההסכמים בינה לבין החברה הישראלית ומפר את זכויותיה הקנייניות תוך עשיית עושר שלא במשפט.



פורסופט, שבינתיים שינתה את שמה לפורמולה טרוול סולושנס (והיא חברה בת של פורמולה ויז'ן, שבראשה עומד דני גולדשטיין ומניותיה נסחרות בבורסה), פיטרה את כהן מעבודתו בחברה ללא פיצויים ופדיון חופשה, וגם סירבה לשחרר לזכותו את הכספים שהצטברו בעבורו בקופת הפיצויים ואשר הגיעו למאות אלפי שקלים. זאת, כאמור, במקביל לתביעת הפיצויים נגדו.



ואולם שופטת בית הדין האזורי לעבודה, עליה פוגל, קבעה כי כהן לא גרם במעשיו לנזקים לחברת פורמולה. "כהן לא נטל תוכנות מקור של החברה. מגעיו עם ABS, הלקוחה של פורמולה, היו חלק ממו"מ שניהל כדי לעבור לעבוד בחברה האמריקאית", פסקה השופטת. "מגעים אלה שניהל כהן היו בידיעת ההנהלה של פורמולה, תוך שיתוף מלא של מי שכיהן כמנכ"ל שלה באותה עת". התנגדות פורמולה לעבודתו בחברה האמריקאית התעוררה בדיעבד, רק לאחר שהתחלפו מנהלי פורמולה.



ביה"ד האזורי קיבל במלואה את התביעה שכנגד שהגיש כהן, באמצעות עו"ד הדס רקח ממשרד סטריקובסקי, גל, ברוך ופורת. השופטת פוגל קבעה כי לא היה כל מקום לשלול מהסמנכ"ל המפוטר את פיצויי הפיטורים ואת כספי פדיון החופשה. היא חייבה את פורמולה בתשלום מלוא פיצויי הפיטורים לכהן בצירוף פיצויי הלנה מלאים החל ממועד הפסקת עבודתו בחברה. זאת, לאחר שהשופטת קבעה כי לא היתה מחלוקת של ממש בנסיבות העניין שהצדיקה שלילה של פיצויי הפיטורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully