וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמנכ"לית הטכנלוגיות של סאפיינס: "לנשים אין הנאה מפוליטיקה ארגונית"

גלית ימיני

30.8.2005 / 12:02

לאחר שצברה 20 שנה בפיתוח תוכנה בחברת סאפיינס, מסבירה מיקה קודיש, מנהלת הטכנולוגיות של החברה ואחת הנשים הבכירות בהיי-טק הישראלי, את ההבדלים בין נשים לגברים בענף





עם זאת, לקודיש יש אבחנה נוספת לגבי הקושי שנשים נתקלות בו בניסיון להתקדם בעולם ההייטק: "בחברות שיש בהן הרבה פוליטיקה ארגונית, לנשים מאוד קשה להיכנס, כי לנשים אין שום הנאה מעיסוק בפוליטיקה כזו. אין להן את הדרייב לזה. אני מסתכלת על עצמי - אין לי זמן לבזבז על שטויות כאלה, יש לי שתי משרות בחברה שאני עושה במקביל בזמן של משרה וחצי ויש בית ומשפחה, אז למי יש כוח לפוליטיקה?".



"בחברות שבהן הפוליטיקה שולטת - נשים נדחקות החוצה. למזלי, בספייאנס אין את הבעיה הזו. וחוץ מזה", היא יורה חץ לעבר הקולגות הגברים, "העולם הגברי ממש לא מוסיף לזה - יש בו הרבה צביעות. אני שומעת גברים שאומרים 'מה אני אקח אותה לעבודה, היא תצא לחופשת לידה', ואז אני מראה להם שזמן המילואים של גבר הוא הרבה יותר ארוך משתי חופשות לידה של נשים". למרות זאת, קודיש לא עושה מאמץ מיוחד לקדם נשים באשר הן נשים. "אם אשה היא טובה, היא מתקדמת", היא אומרת.



על אף השנים הארוכות בספייאנס, קודיש לא חושבת לעבור למקום אחר. "אני חייבת לראות איך המהלך הזה מצליח", היא אומרת. בימים הקרובים ייצא לשוק הדור הרביעי של מוצרי התשתית של ספייאנס, שהם בין מוצרי הליבה של הארגון, וקודיש מתרגשת: "הם יתנו את התשתית ההולמת למוצרי הביטוח שלנו".



שעת המבחן של ספייאנס היא גם שעת המבחן של קודיש עצמה: קודיש היא שאחראית על פיתוח המוצרים, ואם הם יצליחו - ההצלחה תירשם לזכותה. מה יקרה אם לא? על האפשרות הזו היא אפילו לא מוכנה לחשוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully