וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוזרים להרוויח ורצים להנפיק: אנגל אירופה מתאוששת מתקופה קשה ומתכננת להנפיק את החברה הבת בלונדון

אסף רותם

30.8.2005 / 12:58

הקבוצה הראתה שיפור בכל מגזרי הפעילות ורשמה רווח של כ-20 מיליון שקל; אנגל ג'נרל דיבלופמנט נערכת להנפקה בבורסת ה-AIM לפי שווי של 65 מיליון ליש"ט, כ-530 מיליון שקל, לפני הכסף



לאחר שסיימה את 2004 בהפסדים של כ-2 מיליון שקל, ולאחר הפסדים של כ-7 מיליון שקל ברבעון הראשון השנה, קבוצת הנדל"ן אנגל שבה לפסי רווחיות. חברת , המרכזת את עיקר עסקיה של קבוצת אנגל, סיימה את הרבעון השני של 2005 עם רווח נקי בסך 20.5 מיליון שקל, לעומת הפסד בסך 2.5 מיליון שקל שנרשם ברבעון המקביל אשתקד.



בנוסף, הודיעה החברה כי אנגל ג'נרל דיבלופמנט, החברה הבת של , נערכת להנפקה בבורסת ה-AIM שבלונדון של פעילות היזמות הבילאומית שלה. לדברי החברה, מדובר על הצעה שקיבלה מאחד החתמים המובילים להנפקתה של כל הפעילות היזמית של הקבוצה בחו"ל, לפי שווי של 65 מיליון ליש"ט, כ-530 מיליון שקל, לפני הכסף. החברה הנכדה מרכזת פרויקטים בהיקף של כ-9,000 יחידות דיור עם פוטנציאל מכירות המוערך ב-4.4 מיליארד שקל, כשבחלק מהפרויקטים שותפים גם בנק ההשקעות ליהמן ברדרס וקרן ההשקעות הבינלאומית הייטמן. נתח ההנפקה המתוכנן כעת עומד על כ-30%, כלומר כמעט 20 מיליון ליש"ט.







אנגל אירופה נהנתה ברבעון השני מרווח הון בסך של כ-19 מיליון שקל כתוצאה מהשלמת עסקה למכירת המרכזים הלוגיסטיים שהחזיקה בבודפשט וחברת הניהול של המרכזים. בסך הכל, נמכרו המרכזים וחברת הניהול תמורת כ-43 מיליון שקל. בנוסף, החזרי מס בגין הפסדי העבר תרמו כ-2.4 מיליון שקל לרווח הנקי.



שיפור נרשם גם בפעילות השוטפת של אנגל אירופה, הפועלת באופן ישיר ובאמצעות החברה הבת, אנגל משאבים, שמוחזקת ב-78% והחברה הנכדה, אנגל ג'נרל דיבלופרס. הקבוצה פועלת בישראל, קנדה, צ'כיה, הונגריה, פולין, גרמניה, בולגריה ועוד.



פעילות השכרת נכסים הניבה ברבעון השני הכנסות בסך 20.9 מיליון שקל, לעומת כ-18.8 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח הגולמי בפעילות הסתכם ל-11.3 מיליון שקל, בהשוואה לרווח גולמי בסך 10.3 מיליון שקל אשתקד.



פעילות נוספת שצלחה היא הפעילות היזמית של מכירת דירות בישראל ובחו"ל, שהניבה לאנגל אירופה ברבעון השני הכנסות בסך 26.3 מיליון שקל, גידול של 93% לעומת כ-13.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בצד הכנסות אלה, נרשם רווח גולמי בסך 5.5 מיליון שקל ברבעון השני, לעומת כ-1 מיליון שקל אשתקד והפסד גולמי של 11.1 מיליון שקל בכל שנת 2004. מנכ"ל קבוצת אנגל אירופה, מתי דב: "אין לנו יותר פעילות יזמות מפסידה בישראל, והיא שגרמה להפסדים בתקופה האחרונה. נמשיך במימוש נכסים שמיצו את פוטנציאל ההשבחה ובהרחבת הפעילות היזמית".



בנוסף, ברבעון השלישי של שנת 2005 צפויה אנגל אירופה ליהנות מרווח הון שירשמו החברות הבנות, כתוצאה ממכירת 2 מקבצי דיור בכרמיאל תמורת כ-107.5 מיליון שקל. רווח ההון של השתיים מהעסקה מסתכם ב-27 מיליון שקל, לפני מס.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully