וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקודת אור בתעשיית המוסיקה מוכת האינטרנט: NMC עברה לרווח תפעולי של 640 אלף שקל ורווח נקי של 59 אלף שקל

טל לוי

30.8.2005 / 14:37

החברה מכרה מוצרים רבים יותר, במחיר נמוך יותר, במסגרת לחימה בתופעת הפיראטיות באמצעות מבצעי הנחות משמעותיים והורדה קבועה של מחירי המוצרים



כמו שאר חברות המוסיקה בארץ ובעולם, גם - חברת המוסיקה היחידה מבין שלוש חברות המוסיקה הגדולות בישראל הרשומה למסחר בבורסה - משקיעה משאבים בלחימה בתופעת הפיראטיות, המתבטאת בהורדת שירים באמצעות רשתות שיתוף הקבצים.



NMC מציגה נקודת אור בתעשיית המוסיקה מוכת האינטרנט: הכנסות החברה עלו ב-32% והסתכמו ב-9.2 מיליון שקל. הרווח הגולמי צמח בלא פחות מ-75% והסתכם ב-3.5 מיליון שקל.



מקור העלייה בהכנסות - הוא בגידול במספר היחידות הנמכרות במחיר נמוך יותר ליחידה, וכן בעלייה מתמלוגים שהתקבלו מהפדרציה הישראלית לתקליטים. זאת, במסגרת "לחימה בתופעת הפיראטיות באמצעות מבצעי הנחות משמעותיים והורדה קבועה של מחירי המוצרים".



בחברה מדגישים כי "הפיראטיות בענף, המתבטאת בשכפול מוסיקה של החברה ומכירתה באופן לא חוקי ללא תשלום או בתשלום נמוך, פוגעת בשוק המוסיקה". בנוסף, אומרים שם, מתעצמת תופעת ההורדות בחינם של תכנים מוסיקליים באמצעות האינטרנט.



עוד מציינים בחברה כי "בהיעדר פעולה ראויה מטעם רשויות המדינה, מנוהלת המלחמה בתופעה על ידי הפדרציה הישראלית לתקליטים המשתמשת לצורך כך בכספים של החברים בה, וכך מקטינה את הכנסות החברה מתמלוגים".



NMC, המחזיקה לדבריה בנתח שוק של 25%, שמרה על יציבות בהוצאות התפעוליות (שמקורה בתכנית הבראה שמפעילה החברה), וזו איפשרה לה להציג רווח תפעולי של 640 אלף שקל, לעומת הפסד של מיליון שקל ברבעון המקביל. עם זאת, הוצאות מימון והוצאות נוספות, צימצמו את הרווח לפני מס ל-99 אלף שקל (לעומת הפסד לפני מס של כמיליון שקל). בשורה התחתונה מציגה NMC רווח נקי של 59 אלף שקל, לעומת הפסד של מעט יותר ממיליון שקל ברבעון המקביל.



תוכנית ההתייעלות כללה פיטורי עובדים וגם סגירת בית הדפוס שבבעלות החברה, והעברת פעילות הדפוס לגורמי חוץ. במקביל, ממשיכה החברה לבחון העברת פעילות נוספות למיקור חוץ ("אאוטסורסינג").



בסיכום חציוני, מציגה החברה יציבות בהכנסות (17.5 מיליון שקל) וכן רווח גולמי של 5.7 מיליון שקל שלא השתנה כלל. קיצוץ של 10% בהוצאות התפעוליות העביר את החברה לרווח תפעולי של 90 אלף שקל (לעומת הפסד תפעולי של למעלה מחצי מיליון שקל במחצית המקבילה).



עם זאת, על הרווח הנקי במחצית הראשונה של 2005 מעיבה הוצאה של 9.5 מיליון שקל, שמקורם בהפרשות עקב ירידת נכסי המקרקעין של החברה. במאי השנה, מכרה NMC בניין שבבעלותה, תמורת 4.2 מיליון דולר בלבד, ומכאן ההפרשה.



בתחילת 2005, התמזגה חברת המוסיקה של סוני (המספקת כ-20% מהכנסות החברה) עם חברת BMG המיוצגת בישראל דווקא על ידי המתחרה הד ארצי. כרגע ממשיכה סוני לספק תוכנית ל-NMC על בסיס הסדר זמני, וזאת עד לאחר בדיקתו של הממונה על ההגבלים העסקיים בעניין.



NMC נשלטת בידי שרה דימשטיין, דניאל ידין ו"ידיעות אחרונות" (25% כל אחד) והיא נסחרת לפי שווי שוק של 5.7 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully