וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט פותחת בירידות על רקע מחירי הנפט

עומרי כהן

30.8.2005 / 23:15

מרקורי יורדת 0.4% לאחר שהודיע כי היא תעדכן דו"חותיה לשנים 2004-2002 בשל חישוב שגוי של עלות האופציות. סינרון עולה ב-2%

המסחר בוול סטריט נפתח בירידות שערים, על רקע עלייה של כ-2% במחיר הנפט, לרמת 68.7 דולר לחבית. מדד הנאסד"ק יורד ב-0.3% ומדד הדאו ג'ונס יורד בשיעור דומה בפתיחה. מרקורי פותחת בירידה של 0.4%. עוד בפתיחה: אם סיסטמס יורדת 0.2% וסינרון עולה 2%.

סקירת טרום פתיחה



שבוע המסחר נפתח אמש בצורה הססנית - עיני הפעילים נצמדו למסכים ולתמונות ההרס של ההוריקן קתרינה, בעודם נדהמים ממחיר הנפט שחצה את קו 70 הדולרים בזינוק חד. אולם עם סיום המסחר, לאחר שסטתה הסופה ממסלולה וגרמה פחות נזק מהמצופה, שבו המדדים לעלות. המסחר ננעל בעלייה נאה של 0.8% במדד הנאסד"ק ובעלייה של 0.6% במדד דאו ג'ונס.

היום, עם היוודע אומדן הנזק, שאותו העריכו חברות הביטוח ב-16 מיליארד דולר, שב מחיר הנפט לעלות והוא מטפס ביותר מ-1%, חוצה את רף 68 הדולרים לחבית, ומתייצב על 68.1 דולר. המשקיעים כרגיל אינם אוהבים את הבשורה שהנפט מטפס, מתוך חשש כי הוא יטה כלפי מטה את הצריכה הפרטית - והחוזים על המסחר מצביעים על ירידה של 0.2% במדד נאסד"ק 100 וירידה של 0.2% במדד S&P 500.

בקרב הישראליות, אמנם אוגוסט המשמים טרם הסתיים, אך ייתכן כי סיפור גדול מתדפק על דלתות מרקורי.

מרקורי בישרה היום שלל בשורות קשות, ובראשן העובדה כי תתקן את דו"חותיה בשנים 2004-2002 בשל חישוב לא נכון של עלות האופציות. השפעת התיקון צפויה להיות משמעותיות על רווחי התקופה הזו. מרקורי, בניהולו אמנון לנדן, ציינה עם פרסום דו"חות הרבעון השני כי קיימת סבירות גבוהה לכך שתיאלץ לתקן הדו"חות לאחור. טרם נודע מה גובה התיקון שיידרש.

מרקורי נוגעת בעצב פתוח של העולם הפיננסי, והוויכוח לגבי חישוב האופציות והשפעתן על הדו"חות הכספיים ובעלי המניות מתגבר בחודשים האחרונים. במרקורי, לדוגמה, ההוצאה המלאה בגין אופציות היתה ב-2004 כ-107 מיליון דולר. אם החברה היתה מחויבת לכלול הוצאה זו בדו"חות השוטפים שלה, היא היתה עוברת מרווח של 85 מיליון דולר ב-2004 להפסד של 21.5 מיליון דולר.

בשל התיקון הדרוש, לא יכולה מרקורי להגיש דו"חות כסדרם לרשות ניירות ערך, והחברה מועמדת למחיקה ממסחר מבורסת הנאסד"ק. בנוסף, ייתכן כי בשל אי מסירת מידע בזמן מרקורי תצטרך לשלם מקופתה את הקרן על האג"ח, המסתכמת ב-800 מיליון דולר וגם את הריבית הנלווית. בקופת החברה היו עם סיום הרבעון השני 1.3 מיליארד דולר. מניית מרקורי ירדה מתחילת השנה כ-19%, למחיר 36.9 דולר.

קומברס הודיעה כי נבחרה על ידי GPC, חברת הסלולר הגדולה בווייטנאם, לספק את שירותי וידיאו ומולטימדיה מבוססי רשת ללקוחותיה. לחברות ניסיון משותף בניהול תעבורת הודעות הטקסט והקול. היקף ההסכם לא פורסם.

גם אם סיסטמס עשויה לרכז עניין. המניה זינקה 38% לאורך יולי, אך מאז היא מזגזגת מול רף התנגדות של 26 דולר - רף שמעליו התייצבה לאחרונה בנובמבר 2000. אמש סיימה המניה במחיר 26.1 דולר.

מימושי רווחים ניכרים במניית יצרנית המכשור הרפואי לטיפולים אסתטיים - סינרון. לאחר שזינקה בתחילת אוגוסט למחיר שיא של 43.3 דולר, איבדה אמש המניה 4.3% וירדה ממחיר 35 דולר, תוך שהיא משלימה נפילה של כ-19% תוך קצת פחות מחודש. נראה אם המשקיעים שכה אהבו את המניה עד יולי, יתמכו בה ברמתה הנוכחית, או שתיאלץ להמתין לנקודת תמיכה אחרת.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully