וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפוטרי טנדו מתנגדים להסדר הנושים שמציעה החברה

אמיר הלמר

21.6.2001 / 17:17

העובדים: "הרושם המתקבל הוא כי כל מטרתו של הליך ההקפאה יהיה למשוך זמן ולהתחמק בינתיים מהנושים הרבים"

מפוטרי חברת הסטראט אפ טנדו הגישו היום לביהמ"ש המחוזי בתל אביב את התנגדותם להצעת הסדר הנושים שהגישה החברה והם מבקשים מביהמ"ש שיבטל את צו הקפאת ההליכים שניתן שניתן לה במעמד צד אחד. בקשת העובדים שפוטרו לאחרונה המחברה הוגשה באמצעות עו"ד אורי דניאל.

בכך מצטרפים העובדים לבקשת חברת RND, של האחים זיסאפל - נושה נוספת של טנדו שאף היא מבקשת לבטל את צו ההקפאה.

כזכור, הגישה טנדו בראשית החודש בבקשה להקפאת הליכים בה ציינה כי בידיה התחייבות מהחברה האם האמריקאית tundo corporation להעברה מיידית, במידה שיינתן הצו, סך של 400 אלף דולר לצורך פעילות החברה במהלך תקופת הקפאת ההליכים.

כמו כן, ציינה טנדו כי החברה האם תשלים את סבב ההשקעה שהיה אמור להתבצע לאחרונה בקרב בעלי המניות של החברה להזרמת כ-5 מיליון דולר לשם המשך פעילותה.

טנדו טענה בבקשתה כי היא מוגשת בהסכמת הנושים המובטחים של החברה, בנק דיסקונט וחברת טנגון אינווסטמנט להן חייבת החברה כ-3 מיליון דולר, וכי חובותיה לספקים השונים שאינם מובטחים עומד על כ-13.6 מיליון שקל, מתוכם החוב ל-54 העובדים המפוטרים עומד על כ-2.7 מיליון שקל. ביהמ"ש נעתר לבקשת החברה והקפיא את ההליכים כנגדה למשך 30 יום.

העובדים טוענים בבקשתם כי בקשת החברה להסדר נושים מחפה, למעשה, על העובדה כי לחברה אין זכות קיום, והיא כוללת בתוכה מחדלים רבים הגורמים לפגיעה חמורה בעובדים. לטענת העובדים, מן הראוי כי יינתן צו פירוק לחברה, שכן כך יוכלו המפוטרים לקבל את זכותם לגמלה מהביטוח הלאומי.

עוד טוענים העובדים המפוטרים כי הסדר הנושים המוצע אינו מפורט דיו, ואין בו כל אזכור לתוכנית עסקית והתייעלות, וכי פיטורי שני מייסדיה הותירו את החברה ללא כל הנהלה אשר יכולה לקדם את התוכנית.

העובדים טוענים כי במסגרת ההסדר מציעה החברה למפוטרים לקבל 20% בלבד ממרבית חובה להם - הנאמד כאמור ב-2.7 מיליון שקל וגם תשלום זה בדחייה של 12 חודשים.

העובדים מעלים סוגייה נוספת שלא נזכרת בבקשות ההסדר והיא האופציות לעובדים. לטענתם, במקרה של פירוק אין לאופציות כל משמעות, אך במקרה של תוכנית הבראה יש להן משמעות.

העובדים מציינים כי הם מצטרפים לטענות RND בקשר לאופן בה מבקשת החברה להפוך את נושי החברה ל"משקיעים" בה, מבלי שביקשו זאת וללא כל תמורה נאותה.

העובדים מעלים תהיות מדוע היה על החברה להיכנס להליך הבראה. עו"ד דניאל מציין כי בעקבות בדיקות שערך מתברר כי חברת טנדו הישראלית והחברה האם האמריקאית הן למעשה חברה אחת, אשר הרבתה במסכים בכדי למנוע אפשרות להגיע לקופתה.

לדעת העובדים, על ביהמ"ש לאפשר חקירת התנהלות החברה וחברת האם האמריקאית, והקשרים שביניהם, וזאת ניתן לעשות באמצעות מינויו של מפרק.

לפיכך, כאמור, מבקשים העובדים לבטל את צו הקפאת ההליכים לדחות את ההסדר ולהכניס את החברה להליך של פירוק. עם זאת, מציינים העובדים כי הם יהיו מוכנים לשקול הליכי הקפאה והסדר, במידה שיקבלו הצעה רצינית וכנה אשר תבטיח להם את המגיע להם על פי החוק. (פש"ר 1448/01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully