וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו הכריז על מועמדותו לראשות הליכוד: "שרון הלך בדרכו של השמאל"

מזל מועלם

30.8.2005 / 16:33

לדבריו, דרוש "ראש ממשלה שלא ייתן רוח גבית לטרור"; ציין שבלם את תהליך אוסלו בכהונתו הקודמת כראש ממשלה; באירוע משתתפים חברי כנסת מקבוצת ה"מורדים" בליכוד



מאת מזל מועלם, מוטי בסוק ושירות "הארץ"




חבר הכנסת בנימין נתניהו כינס היום בצהריים מסיבת עיתונאים, ובה הצהיר רשמית על התמודדותו על ראשות הליכוד. "האיש שקיבל את הנהגת התנועה ברוח הליכוד הפנה לנו עורף שרון נטש את עקרונות הליכוד ובחר ללכת בדרך השמאל. את הבית שהוא סייע להקים הוא מאיים להרוס במו ידיו. לכן מי שטובת הליכוד ברא שמעיניו חייב לעשות מעשה", אמר נתניהו. לדבריו, הוא יוכל "לשקם את ההריסות, להוביל את הליכוד לניצחון ולהנהיג את המדינה ברוח העקרונות שלנו". נתניהו אמר כי הוא זה שבלם את תהליך אוסלו, שהיה אמור להביא לנסיגת ישראל מ-96% משטחי הגדה, וקבע את "עקרון ההדדיות" כתנאי למסירת שטח. לדבריו, דרוש "ראש ממשלה שלא ייתן רוח גבית לטרור"



באירוע משתתפים חברי כנסת מקבוצת ה"מורדים" בליכוד, בהם מיכאל רצון, גלעד ארדן, איוב קרא, אהוד יתום ודוד לוי. יו"ר הכנסת, ח"כ ראובן ריבלין, משתף אף הוא, אולם הוא לא "יישב על הבמה". בנוסף לחברי הכנסת נמצאים פעילים מרכזיים לשעבר אצל שרון שידברו על אכזבתם ממנו, בהם אורי פרג', שהיה אחד מאנשי המטה של שרון.



ממלא מקום ראש הממשלה וממלא מקום שר האוצר, אהוד אולמרט, הצטרף היום לביקורת שמתח אתמול שרון על נתניהו ושאיפתו להיבחר לראשות הליכוד. "אני שותף מלא לדעתו של ראש הממשלה ולהערכתו על חוסר היכולת של בנימין נתניהו להיות ראש ממשלה", אמר היום אולמרט במהלך מסיבת עיתונאים בירושלים.



אולמרט אמר כי אינו חושב שנתניהו ראוי, לא מבחינה מוסרית ולא מבחינת יכולותיו,לכהן כראש ממשלה. לדבריו, "הדבר הוכח בעבר ואני מקווה שלא נצטרך לעמוד בכך פעם נוספת".



אולמרט ציין כי "נתניהו מנסה לרסק הכל כדי לקדם אינטרסים שלו" והוסיף כי כשנתניהו יציג את מועמדותו לראשות הליכוד, התגובה תהיה "מאוד ברורה". על מעמדו בליכוד, אמר אולמרט, "אני נהנה מאוד להיות מספר 2 של ראש הממשלה, אריק שרון, ואמשיך להיות מספר 2".



שרון תקף אתמול בחריפות את ח"כ בנימין נתניהו (ליכוד), שאובחן על ידו כבלתי כשיר להנהיג מדינה, מסוכן, נכנס לפאניקה ומאבד עשתונות. בראיון שהעניק אתמול לערוץ 10 שב והבהיר שרון כי הוא מתכוון להתמודד על ראשות הליכוד ולנצח, וענה במהירות "ודאי שלא" על השאלה אם יכהן כמספר 2 של נתניהו, אם יובס.



שרון הקדיש דקות ארוכות למתקפה על נתניהו. לדבריו, "נתניהו הוא אדם שלחוץ ונלחץ, בכל מקרה של לחץ הוא נלחץ מיד. הוא נכנס לפאניקה, והוא מאבד עשתונות, כך ראיתי אותו לא פעם אחת, פעמים רבות. זה נתניהו, אדם שנתפס לפאניקה". שרון הוסיף ש"ישראל היא מדינה מיוחדת עם בעיות - כדי לנהל אותה אתה צריך שיקול דעת ועצבים של ברזל, את שני הדברים האלה אין לו". לדבריו, "מי שרצה לראות מה זה מאבד עשתונות, ודאי זוכר את ה'פוטש' ההוא בכנסת (...) האיש הזה אין לו כושר עמידה והוא בורח מאחריות. דברים שראיתי אז היו מאוד מסוכנים, כמו הניסיון לנהל משא ומתן עם סוריה על ידי שליחת איש עסקים לנהל משא ומתן".
על התפטרות נתניהו אמר שרון: "גם מזה אתה מסיק מסקנות. מי שבורח מאחריות שבוע לפני הגשת התקציב, שצוות שעבד איתו ננטש על ידו, הוא אדם לא אחראי ולא הייתי סומך עליו לנהל מדינה". שרון בחר שלא לענות לשאלה אם יישאר בליכוד, גם אם יובס: "זו שאלה שאין צורך כרגע לעסוק בה (...) אני בליכוד ואתמודד בליכוד". ראש הממשלה גם האשים את נתניהו שהוא מוביל מסע הפחדה ציבורי כדי להיבחר.



שרון אמר עוד בראיון שההתנתקות היתה מהלך חד פעמי, ושהוא אינו עומד לבצע התנתקות נוספת. עם זאת, ציין שרון כי "לא כל היישובים שישנם היום ביהודה ושומרון יישארו", והבהיר ש"המפה הסופית תוצג רק בשלב האחרון של המו"מ".



שרון נחל אתמול מפלה בבית הדין העליון של הליכוד. בית הדין דחה את טענות אנשי שרון בדבר זיופים של חלק מחתימות חברי מרכז הליכוד לקראת כינוס המרכז. בעקבות ההחלטה אין מניעה מלכנס את מרכז הליכוד, שאמור לדון בהקדמת הפריימריס. ח"כ קרא, שהוביל את תביעת מתנגדי שרון לכינוס מרכז הליכוד ויו"ר מרכז הליכוד, צחי הנגבי, לא הגיעו להסכמה על מועד המרכז, ולכן בית הדין יקבע את המועד.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully