וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידות שערים בוול סטריט על רקע מחירי הנפט הגבוהים ואי הוודאות לגבי נזקי ההוריקן

מיכל רמתי

30.8.2005 / 16:55

בשוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נרשמות עליות - התשואות על האג"ח ל-10 שנים יורדות ב-0.024% ל-4.149%; וול מארט יורדת ב-0.6% על רקע סגירת סניפים בשל ההוריקן



ירידות שערים נרשמות בוול סטריט על רקע מחירי הנפט הגבוהים ואי הבהירות לגבי ההשלכות הסופיות של סופת ההוריקן קתרינה. מדד הדאו ג'ונס יורד ב-0.4%; הנאסד"ק יורד ב-0.4%; מדד השבבים יורד ב-0.7%. בשוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נרשמות עליות. התשואות על האג"ח הממשלתיות האמריקאיות ל-10 שנים יורדות ב-0.024% ל-4.149%.



הנפט הגולמי עולה ב-2.2%, על רקע החששות כי סופת ההוריקן קתרינה פגעה בתשתיות הנפט במפרץ מכסיקו. החוזים על הנפט הגולמי מסוג Light Crude (טקסס מתוק) למסירה באוקטובר נסחרים בעלייה של 1.48 דולרים למחיר של 68.68 דולר לחבית.



אתמול ירדה תפוקת הנפט בשטחו האמריקאי של מפרץ מכסיקו ב-92%, על רקע סגירת טרמינל היבוא בלואיזיאנה בשל הסופה. אזור זה אחראי לכ-40% מתפוקת הנפט של ארה"ב. בנוסף לעצירה המיידית של הייצור, הסופה גרמה נזקים לציוד הייצור והזיקוק - נזקים שעשויים להשפיע על התפוקה בטווח הרחוק יותר.



ענקית הטלקום האמריקאית ספרינט-נקסטל (סימול S) יורדת ב-1.4%, על רקע הידיעה כי היא קרובה לרכישת שתי חברות זכייניות קטנות יותר בסכום כולל של כ-700 מיליון דולר. לדברי מקורבים לנושא ל"וול סטריט ג'ורנל", חברת הסלולר השלישית בגודלה בארה"ב נמצאת במגעים מתקדמים לרכישת חברת IWO הולדינגס הניו יורקית בכ-400 מיליון דולר, ולרכישת גולף קוסט ויירלס מלואיזיאנה ב-288 מיליון דולר.



מכירות הרשתות הקמעוניות בארה"ב ירדו ב-0.3% בשבוע שעבר לעומת השבוע שלפניו - הירידה הרביעית ברציפות - על רקע הירידה במכירות הלבוש לסתיו בשל מזג האוויר החם. וול-מארט (סימול WMT), הרשת הקמעונית הגדולה בארה"ב, יורדת ב-0.6%, בין היתר על רקע סגירת 123 סניפים בשל ההוריקן קתרינה; מתחרתה ג'יי-סי. פני (סימול JCP) יורדת ב-0.5%; רשת הבגדים GAP (סימול GPS) יורדת ב-0.6%; רשת הביגוד אברקרומבי פיץ' יורדת ב-2.5% לאחר מספר חילופי בכירים בחברה.



פרוקטר אנד גמבל (סימול PG) הודיעה כי הרכישה המתוכננת של ג'ילט צפויה לפגוע ברווח למניה בשנתיים הראשונות אך תגדיל את הרווח למניה בשנה השלישית. מניית פרוקטר יורדת ב0.6%.



במגזר הנפט ממשיכות העליות על רקע מחירי הנפט הגבוהים. שברון טקסקו (סימול CVX) עולה ב-0.6%; אקסון מוביל (סימול XOM) עולה ב-0.4%.



במגזר הביטוח נמשכות הירידות למרות הנמכת הערכות נזקי הסופה בחצי. חברת AIG (סימול AIG) יורדת ב-0.6%; אולסטייט (סימול ALL) יורדת ב-0.7%; הארטפורד פייננשל (HIG) יורדת ב-0.1%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully