וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאוששות ענף התיירות הגדילה את הכנסותיה של ישרוטל ב-5% אולם הוצאות מימון והנהלה הפילו הרווח התפעולי ב-15%

טל לוי

30.8.2005 / 16:56

החברה רשמה הפסד נקי בסך 5.2 מיליון שקל עקב הוצאות מימון גבוהות, אולם תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הכפיל את עצמו ל-18 מיליון שקל



רשת בתי המלון , דיווחה היום כי הכנסותיה מהפעלת בתי מלון עלו ברבעון השני של 2005 ב-5% והסתכמו ב-138.5 מיליון שקל. עלויות ההפעלה וניהול בתי המלון גדלו בשיעור דומה ומכאן שהרווח הגולמי צמח אף הוא בכ-5% והסתכם ב-32.4 מיליון שקל. מקור העלייה בהכנסות בגידול של 7% בשיעורי התפוסה בניכוי ירידה של 2% במחירי הלינה.



ההוצאות התפעוליות גדלו בכ-15% והסתכמו ב-23.6 מיליון שקל, והם גררו ירידה של 15% ברווח התפעולי שהסתכם ב-8.7 מיליון שקל. ואולם, הוצאות מימון גבוהות בגובה 14 מיליון שקל (לעומת 3.7 מיליון שקל בלבד ברבעון המקביל), הפילו את סעיף הרווח הנקי והחברה רשמה הפסד של 5.2 מיליון שקל לעומת רווח של 6.4 מיליון שקל ברבעון המקביל. הוצאות מימון אלה נובעות בעיקר מהפרשי הצמדה וריבית עבור הלוואות.



עם זאת, ראוי לציין שחברות מלונאות רושמות הוצאות רבות עבור פחת (כלומר בלאי של המבנים). אף שסעיף הפחת נכלל בסעיף ההוצאות, הרי שבפועל החברה לא הוציאה כסף ומכאן שנכון יותר להסתכל על תזרים המזומנים שמפיקים בתי המלון. תזרים המזומנים של ישרוטל מפעילות שוטפת הכפיל את עצמו ברבעון האחרון והוא מסתכם ב-18 מיליון שקל.



במבט חציוני, עלו הכנסות החברה ב-7.5% והסתכמו ב-227.8 מיליון שקל. גם כאן הכבידו הוצאות המימון וכן הוצאות המכירה וההנהלה וייצרו הפסד נקי של 13.4 מיליון שקל לעומת הפסד של 30 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2004. עם זאת, תזרים מזומנים של ישרוטל במחצית הראשונה של 2005 צמח רבות והוא מסתכם ב-18 מיליון שקל לעומת 7.8 מיליון שקל במחצית המקבילה.



הדו"חות הכספיים של ישרוטל מצומצמים ביותר ואינם כוללים ביאורים רבים בנוגע לשינויים בהכנסות או ברווחים. עם זאת, מציינים שם כי מרבית ההכנסות מגיעות ברבעון השני והשלישי של השנה (אפריל עד ספטמבר) בעונת הקיץ ומכאן שהתוצאות החציוניות (הכוללות דווקא את הרבעון הראשון והשני) אינן מלמדות על התוצאות בסוף השנה.



ישרוטל המפעילה בין היתר את בתי המלון רויאל ביץ', ספורט, המלך שלמה, רויאל גרדן, רביירה קלאב, אמבסדור באילת וכן את מלון ישרוטל טאואר בת"א. בפברואר האחרון, רכשה ישרוטל 75% ממניות חברת מלון לגונה בע"מ תמורת 41 מיליון שקל. החברה נסחרת לפי שווי של 463 מיליון שקל ומנייתה עלתה ב-40% מתחילת השנה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully