וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט בניו יורק על סף 71 דולר לחבית; מחיר הבנזין מזנק ב-14% לשיא של כל הזמנים

TheMarker

30.8.2005 / 18:49

החוזים על הנפט הגולמי קופצים ביותר מ-5% והגיעו למחיר של 70.9 דולר לחבית; החוזים על הבנזין - 2.35 דולרים לגאלון; הסופה קתרינה הביאה לסגירתם של לפחות 8 בתי זיקוק



מחיר הנפט הגולמי מזנק ביותר מ-5% והתקרב ל-71 דולר לחבית על רקע החששות כי סופת ההוריקן "קתרינה" פגעה בתשתיות הנפט במפרץ מכסיקו. החוזים על הנפט הגולמי מסוג Light Crude (טקסס מתוק) למסירה באוקטובר נסחרים כעת בבורסת הסחורות של ניו יורק במחיר של 70.75 דולר לחבית, זינוק של 3.55 דולר או 5.3%, לאחר שכבר הגיעו לרמה של 70.9 דולר לחבית - שיא של כל הזמנים.



מחיר החוזים על הדלק למכוניות למסירה באוקטובר מזנק בניו יורק ב-14%, או 28.94 סנט, לשיא של 2.35 דולרים לגאלון.



אתמול ירדה תפוקת הנפט בשטחו האמריקאי של מפרץ מכסיקו ב-92% על רקע סגירת טרמינל היבוא בלואיזיאנה בשל הסופה. אזור זה אחראי לכ-40% מתפוקת הנפט של ארה"ב. בנוסף לעצירה המיידית של הייצור, הסופה גרמה נזקים לציוד הייצור והזיקוק - נזקים שעשויים להשפיע על התפוקה בטווח הרחוק יותר.



אתמול זינק מחיר הנפט לשיא של 70.80 דולר לחבית - עלייה של 7.1% - תוך דקה מפתיחת המסחר. במהלך היום חזרו החוזים להיסחר ברמה נמוכה יותר ונסגרו ב-67.2 דולר לחבית - עלייה של 1.6% בלבד. בשנה שעברה עלו מחירי הנפט ב-22% בחודש שלאחר פגיעת ההוריקן איוואן במתקני הנפט וצינורות הנפט באזור לואיזיאנה.



דובר הבית הלבן, סקוט מקללן, אמר כי הנשיא ג'ורג' וו. בוש ישקול שימוש במאגרי הנפט לשעת חירום של ארה"ב על מנת לסייע ליצרני הנפט שנפגעו מהסופה. שר הנפט של סעודיה, עלי אל-נעימי, אמר כי סעודיה מוכנה להגדיל את תפוקת הנפט היומית שלה ל-11 מיליון חביות על מנת לפצות על הפגיעה בתפוקת הנפט שגרמה קתרינה. מדובר בהגדלה של 1.4 מיליון חביות ליום בתפוקה.



קתרינה הביאה לסגירתם של לפחות 8 בתי זיקוק בלואיזיאנה ומיסיסיפי, בעלי תפוקת זיקוק של 1.79 מיליון חביות ביום - כ-10% מסך התפוקה האמריקאית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully