וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: סגירה מעורבת על רקע מחירי שיא של הנפט; בורסת לונדון עלתה 0.5%; פרנקפורט ירדה 0.4%

TheMarker

30.8.2005 / 19:27

מגזרי הנפט והביטוח רשמו עליות; איירקום, מפעילת הטלקום הגדולה באירלנד, עלתה 6% בשל כוונתה לגייס 423 מיליון יורו



בורסות אירופה נסגרו במגמה מעורבת, לאחר שנסחרו בעליות לאורך מרבית היום, בעקבות נסיקת מחיר הנפט הגולמי בניו יורק לשיא של כל הזמנים. בורסת לונדון נסגרה בעלייה של 0.5%; בורסת פרנקפורט ירדה ב-0.4%; בורסת פאריס איבדה 0.1%. מדד יורו סטוקס 50 ירד ב-0.2%.



מחיר הנפט הגולמי מזנק ביותר מ-5% והתקרב ל-71 דולר לחבית, על רקע החששות כי סופת ההוריקן קתרינה פגעה בתשתיות הנפט במפרץ מכסיקו. החוזים על הנפט הגולמי מסוג טקסס מתוק למסירה באוקטובר נסחרים כעת בבורסת הסחורות של ניו יורק במחיר של 70.75 דולר לחבית, זינוק של 3.55 דולרים או 5.3%, לאחר שכבר הגיעו לרמה של 70.9 דולר לחבית - שיא של כל הזמנים.



אתמול ירדה תפוקת הנפט בשטחו האמריקאי של מפרץ מכסיקו ב-92%, על רקע סגירת טרמינל היבוא בלואיזיאנה בשל הסופה. אזור זה אחראי לכ-40% מתפוקת הנפט של ארה"ב. בנוסף לעצירה המיידית של הייצור, הסופה גרמה נזקים לציוד הייצור והזיקוק - נזקים שעשויים להשפיע על התפוקה בטווח הרחוק יותר.



מגזר הנפט האירופי רשם עליות בעקבות נסיקת מחירי הנפט. BP, חברת הנפט הגדולה באירופה, עלתה ב-2%; רויאל דאץ'/של, השנייה בגודלה ביבשת, הוסיפה 0.7%.



מנגד נרשמו ירידות במגזר התעופה. בריטיש איירווייס איבדה 0.7%; לופטהנזה ירדה ב-0.6%.



מגזר הביטוח נסגר במגמה חיובית לאחר שאנליסטים הורידו את תחזיותיהם לנזקי ההוריקן קתרינה כמעט במחצית, מ-30 מיליארד דולר לכ-16 מיליארד דולר. אביבה (סימול AV.L) עלתה ב-1.2%; מינכן רה הוסיפה 0.3%.



יצרנית התרופות אסטרה זנקה (סימול AZN.L) עלתה ב-2.1% על רקע מחקר חדש באוניברסיטת UCLA, שהראה כי תרופות ממשפחת הסטטינים המשמשות להורדת הכולסטרול, כמו קרסטור, מגדילות את הסיכוי לשרוד התקף לב אם הן נלקחות תוך 24 שעות מהאירוע.



אינפיניון, יצרנית השבבים השנייה בגודלה באירופה, נסגרה בירידה של 1.4% לאחר שבמהלך המסחר כבר עלתה ב-2% על רקע חתימת הסכם עם מיקרוסופט לאספקת רכיבים לקונסולת המשחק אקסבוקס 360. ST מיקרו, יצרנית השבבים הגדולה באירופה, ירדה ב-0.6%.



איירקום, מפעילת הטלקום הגדולה באירלנד, עלתה ב-6.1% לאחר שהודיעה על כוונתה לגייס 423 מיליון יורו בהנפקת מניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully