וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם ב-CIBC כבר לא מאמינים באודימו: חתכו את ההמלצה למניה בשתי דרגות ל"תשואת חסר"

עומרי כהן

30.8.2005 / 20:21

הסיבות להפחתת ההמלצה: ההאטה בצמיחה והשפעתן של הוצאות השיווק הכבדות על ביצועים בעתיד; הפחתת ההמלצה הגיעה באיחור רב - יותר משבועיים לאחר פרסום הדו"חות הרבעוניים



מניית אודימו (סימול: ODMO) החבוטה סופגת היום מכה קשה נוספת. בית ההשקעות CIBC, שהעניק עד כה למניה המלצה של "תשואת יתר ספקולטיווית" למניה עם מחיר יעד של 10 דולרים, חתך את המלצתו בשתי דרגות ל"תשואת חסר" וזנח את מחיר היעד הגבוה. בתגובה מאבדת אודימו עוד כ-15% מערכה למחיר של 2.67 דולרים ומשלימה צניחה של כ-70% מאז הונפקה לראשונה בנאסד"ק לפני קצת פחות משבעה חודשים.



ב-CIBC הסבירו, כי ההמלצה הקודמת התבססה על ההנחה שהחברה תעבור לרווחיות ב-2006, אולם כעת צופות האנליסטיות דורותי לקנר ורוקסן מאייר, כי בשנה הנוכחית ובשנה הבאה, תרשום החברה הפסד כולל של כ-15.6 מיליון דולר - כשני שלישים ממנו ב-2005.



"הנושאים המרכזיים מבחינתנו, כוללים את ההאטה בצמיחת המכירות ברבעון השני, ההשפעה של הוצאות השיווק הכבדות על הצמיחה בעתיד, ועתידו הלוט בערפל של אחד משלושת האתרים שמפעילה החברה (ashford.com) שבו נמכרים אביזרי אופנה ממותגים כגון תיקים, עטים, משקפי שמש ובשמים", ציינו האנליסטיות.



מכירותיה של אודימו צמחו ברבעון השני רק ב-11% ל-11.5 מיליון דולר, לעומת צמיחה של 22% שרשמה החברה ברבעון שקדם לו. במקביל, צימצמה החברה את היקף הפרסום שהיא מעניקה לאתר המכירות אשפורד, על רקע העלייה במחיר הפרסום באינטרנט.



בתגובה לתוצאות העגומות שהציגה אודימו ברבעון השני, חתכו היום ב-CIBC את תחזיותיהם לביצועיה של החברה בשנה הנוכחית ובשנה הבאה. אולם משום שתוצאות אלו פורסמו כבר בשבוע השני של אוגוסט, קשה להבין מדוע חיכו האנליסטיות זמן כה רב לפני שעדכנו את סקירתם והגיעו למסקנה, שהשקעה באודימו אינה אטרקטיווית כעת בלשון המעטה. בוול סטריט אגב, החלו המשקיעים לברוח מהמניה מיד לאחר פרסום התוצאות וזו איבדה מאז ועד אתמול כ-32%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully