וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט שר אוצר חברתי? משרד האוצר יגבש הצעות לצמצום העוני - על חשבון תקציב הביטחון

מוטי בסוק

31.8.2005 / 6:58

ממלא מקום שר האוצר אמר כי סיכם עם נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, על הקמת ועדה של פקידים בכירים מהאוצר ומהבנק, שתגבש תוך זמן קצר תוכנית להקטנת העוני



ממלא מקום שר האוצר, אהוד אולמרט, מתכוון להכניס שינויים בסעיפים החברתיים בתקציב 2006, עוד לפני שיאושר בכנסת סופית בסוף דצמבר.



בתשובה לשאלות במסיבת העיתונאים אתמול שהוקדשה לעמלות ההפצה בקרנות הנאמנות, אמר אולמרט כי סיכם עם נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, על הקמת ועדה של פקידים בכירים מהאוצר ומהבנק, שתגבש תוך זמן קצר תוכנית להקטנת העוני, הגדלת התעסוקה ולצמצום הפערים בחברה. זאת, מבלי לפרוץ את מסגרת תקציב המדינה ל-2006, שאושר בממשלה ב-9 באוגוסט, וכן מבלי לחרוג מיעד ההוצאה בתקציב ומיעד הגירעון.



הפקידות הבכירה באוצר סבורה כי הבעיה אינה לנקוט צעדים לצמצום העוני ולהגדלת התעסוקה אלא למצוא לכך מקורות מימון. להערכתם, הסעיף התקציבי היחיד שבו ניתן לנגוס באופן משמעותי הוא תקציב הביטחון, וכעת, לדבריהם, ניתן יהיה לבחון אם יש כיסוי להצהרות שר הביטחון שאול מופז שאמר בכמה הזדמנויות כי יש לפעול לצמצום העוני. אתמול הניח משרד האוצר על שולחנה של ועדת הכספים את הצעתו בנושא גובה עמלות ההפצה שיקבלו הבנקים בקופות הגמל ובקרנות הנאמנות. ואולם, בתום דיון שהתקיים בוועדה החליט היו"ר, ח"כ יעקב ליצמן, לדחות את ההצבעה בנושא לישיבתה הבאה של הוועדה.



בכיר באוצר אמר אתמול כי חברי הכנסת מהליכוד החברים בוועדת הכספים התנגדו אתמול להצעת האוצר בנושא עמלות ההפצה, בעידודו של שר האוצר בנימין נתניהו. על אף שנתניהו עמד מאחורי המלצות ועדת בכר, ולא שר האוצר הנוכחי, ועל אף שהם תמכו ברפורמה בשוק ההון בהצבעות בכנסת, שינו אתמול חברי הכנסת את טעמם וניסו להכשילה.



הבכיר אמר כי נתניהו מנסה, לאחר התפטרותו מהאוצר, להכשיל את מהלכי הממשלה - כולל המהלכים שהוא עצמו עמד מאחוריהם. עד לשעת סגירת הגיליון לא התקבלה תגובה מלשכת נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully