וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: ירידות שערים בתום המסחר בהובלת מניות השבבים והכימיקלים

יהודה שויצר

21.6.2001 / 19:40

מניות ציוד התקשורת עלו על רקע הודעה מרגיעה של אריקסון; ירידות במניות הנפט עקב ירידה במחירי הנפט הגולמי

סימנים מצטברים המעידים כי ההאטה הגלובלית "מבקרת" עתה באירופה ביתר שאת הובילו למגמה שלילית במסחר באירופה היום. למגמה השלילית נוספו גם אזהרות רווח שהגיעו מכיוונן של שתי חברות גדולות: יצרנית הכימיקלים הגדולה באירופה, BASF, ויצרנית הרכב השנייה בגודלה באירופה, אופל. מנגד, הודעה מרגיעה מצד אריקסון כי חטיבת ייצור הסלולר שלה תעבור לרווחיות ברבעון הרביעי הובילה לעליות במגזר ציוד הטלקום.

בתום יום המסחר ירד הפוטסי בלונדון ב-1%. בפרנקפורט, למרות ירידות במניות הכימיקלים, ממשיך הדקס להיסחר קרוב לשער הפתיחה, ובפאריס נסגר ה-CAC 40 בירידה של 0.7%.

אריקסון, יצרנית ציוד הטלקום השוודית, מסרה היום שחטיבת הטלפונים הסלולריים שלה תגיע לרווחיות ברבעון הרביעי של השנה, על אף שטף של אזהרות רווח מצד חברות טלקום בשבוע האחרון. הודעה זו מהווה הפתעה טובה למשקיעים לאחר רצף של אזהרות רווח והפסדים קשים מצד החברה. על רקע ההודעה המרגיעה עולה מניית החברה ב-1.8%. המתחרה נוקיה רושמת עלייה של 2.7%.

אלקטל הודיעה כי היא מנהלת מגעים לרכישת שותפתה הסינית בעלת המיזם Shanghai Bell, תוך ניסיון לבסס את מעמדה בשוקי הטלקום של אסיה, בעלי שיעור הצמיחה המהיר בעולם. המניה, שרשמה ירידות לאורך יום המסחר, נסגרה ללא שינוי. מרקוני עלתה ב-2.3% בהשראת אריקסון.

BASF, יצרנית הכימיקלים הגדולה באירופה, פירסמה היום אזהרת רווח חמורה. החברה מסרה שהיא לא תעמוד בתחזיות הרווח, תסגור 14 מפעלים ותקצץ עלויות תפעוליות ב-20%. מניית החברה יורדת ב-3.9%; באייר, יצרנית הכימיקלים השנייה בגודלה בגרמניה, יורדת בשיעור דומה.

חברת הכבלים UPC, המחזיקה במניות תבל הישראלית, ירדה ב-3.4% לאחר שבמהלך יום המסחר קרסו מניותיה ביותר מ-17%.

חברות הטלקום נסחרו היום במגמה מעורבת. טלפוניקה הספרדית ירדה ב-0.5%, בריטיש טלקום ירדה ב-0.7% ודויטשה טלקום רושמת עלייה של 4% לאחר שהודיעה כי חברת ליברטי תרכוש ממנה חברות כבלים גרמניות בשווי של 4.7 מיליארד דולר.

"השנה הקשה בהיסטוריה"

שנת 2001 עומדת להיות הקשה בהיסטוריה של ענף השבבים, כך עולה ממחקר של גרטנר דאטהקווסט. להערכת החברה, מכירות השבבים בעולם עלולות לרדת עד לכ-20% ביחס לשנת 2000, כשמכירות שבבי הזיכרון מסוג DRAM ייפלו ביותר מ-55%. על רקע דו"ח זה ואזהרת הרווח של יצרנית השבבים טרנסמטה, נפלו היום מניות השבבים.

אינפיניון, שפירסמה אתמול אזהרת רווח, נופלת ב-2.7% נוספים. STM ירדה ב-2% וסימנס רושמת ירידה של 0.7%.

יורונקסט, הבורסה הגדולה ביותר באירופה לפי נפח מסחר, מתכננת לגייס 670 מיליון דולר בהנפקה ראשונה לציבור. ההנפקה, שמתוכננת ל-6 ביולי, מעריכה את שוויה של הבורסה, שנוצרה ממיזוג בין בורסות פאריס, בריסל ואמסטרדם, בכ-2.5 מיליארד דולר. מניית דויטשה בורס הגרמנית, שהונפקה בתחילת השנה, עולה ב-1.7%.

ירידות שערים נרשמו במניות הנפט על רקע ירידה במחירי הנפט הגולמי. BP אמוקו ירדה ב-2.8%, Shell רשמה ירידה של 2.5% וטוטאל פינה יורדת ב-1.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully