וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד השיכון יגדיל הסיוע בשכר דירה; יחל במבצע למכירת דירות ציבוריות

צלי גרינברג

31.8.2005 / 8:34

במסגרת הרפורמה יוגדל הסיוע בשכר הדירה לכ-1,800 שקל בחודש עבור כל משפחה זכאית, שתהיה רשאית לשכור דירה בכל רחבי המדינה



משרד השיכון מתכנן רפורמה חדשה שבה יוגדל הסיוע בשכר דירה לזכאי הדיור הציבורי, וייצא במבצע מכר חדש של דירות ציבוריות.



במסגרת הרפורמה יוגדל הסיוע בשכר הדירה לכ-1,800 שקל בחודש עבור כל משפחה זכאית, שתהיה רשאית לשכור דירה בכל רחבי המדינה. שכר הדירה יינתן לתקופה של 10 שנים. מרבית המשפחות הזכאיות לסיוע בשכר דירה מקבלות כיום כ-100 דולר.



ישראל שוורץ, סמנכ"ל בכיר לאכלוס במשרד השיכון, אמר: "בתחילה תהיה הפעלה ניסיונית ל-400 משפחות ביישובים בהם תור הממתינים גדול, כאשר משפחה בת 3 ילדים תקבל 1,750 שקל ומשפחה בת 4 ילדים ויותר תקבל 1,850 שקל. בתום תקופה של 10 שנים תיבחן זכאות המשפחה לדיור ציבורי". שוורץ הוסיף כי מספר המשפחות הממתינות לדיור הציבורי הוא 2,400.



שר השיכון, יצחק הרצוג, אמר: "משך ההמתנה של זכאי הדיור הציבורי לדירה במרכז הוא כחמש שנים, ומלאי הדירות בשוק הפרטי מסתכם בכ-270 אלף. אז החלטנו לחבר בין השניים על ידי מתן התחייבות של הממשלה לסיוע מוגדל למשפחות הזכאיות לדיור ציבורי לתקופה של 10 שנים, דבר שיאפשר שכירת דירות ממלאי זה ויעזור למלא דירות ריקות".



בנוסף, משרד השיכון ייצא במבצע למכירת מלאי דירות הדיור הציבורי הנמצאות ברשותו. על פי הרפורמה, כל משפחה בעלת שני ילדים, שבארבע השנים האחרונות איכלסה דירה ציבורית בפריפריה או שבשש השנים האחרונות איכלסה דירה במרכז - תקבל הנחה של 85% בקניית הדירה. בעבר משפחה כזו היתה נאלצת להמתין כ-26 שנה עבור הנחה מסוג זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully