וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוזי כהן לא יהיה ראש עיריית רעננה: נחום חופרי ניצח בבחירות לראשות העיר

יובל אזולאי

31.8.2005 / 8:57

ספירה של מהקלפיות העלתה כי חופרי זכה בכ-46.5% מהקולות חיים ברוידה ב-38% וסגן ראש העיר עוזי כהן רק ב-14.5%





בכניסה למטה של המועמד לראשות העיר רעננה וחבר מרכז הליכוד הססגוני ביותר, עוזי כהן, התגודדו אתמול עשרות פעילי ליכוד. רבה לשעבר של בנימינה, דוד אוחיון, בא לברך את כהן. הוא הניח יד על ראשו והבטיח רק דברים טובים שהסבו נחת לכהן.



כשנכנס כהן למטה, צולע מכאבים ברגליים, הוא שמע את הבשורה הטובה האמיתית. מנהל מטה יום הבחירות שלו, רפי אדרי, דיווח בסערה אחוז הצבעה נמוך במיוחד: 27% - נכון לשמונה וחצי בערב. הקלפיות נסגרו בעשר. כהן מרוצה. הסקרים מנבאים לו מפלה קשה והוא שאף לאחוז הצבעה נמוך, לפחות באופן שיאפשר סיבוב שני במקרה שאיש משלושת המועמדים לא יזכה ב-40% מהקולות.



"אני בונה על 30% הצבעה. זה יעבוד הכי טוב בשבילי", אמר כהן. אחרי הפוגה של כמה דקות במטה חזר כהן לשטח: "מ-5 בבוקר אני מתרוצץ בקלפיות. כל רגע בא חבר כנסת, סגן שר או שר וכל פעם אני מסייר איתם מחדש בשטח", אמר. במקביל, מספרים פעיליו שאין מצביע אחד ש"סומן" כמצביע פוטנציאלי עבור כהן, שלא התקשרו אליו לפחות פעמיים במשך היום בבקשה שייצא להצביע. עשרות מכוניות של פעילי כהן הובילו מצביעים לקלפיות: "אם הם בחרו בי, הכל בסדר", אמר.



עוזי כהן התעקש לומר שהוא לא מאמין לסקרים. הסקרים האחרונים דווקא ניבאו ניצחון גדול למועמד חיים ברוידא, לשעבר עיתונאי ב"ידיעות אחרונות" ופעיל בארגון הירוק "צלול". ברוידא, שניסה לפני שנתיים להיבחר לראשות העיר רעננה, הפסיד במערכה לראש העיר המיתולוגי של "פנינת השרון", זאב בילסקי. לפני כחודשיים, כשבילסקי נבחר ליו"ר הסוכנות היהודית, ברוידא לא היסס.



גם אנשיו של המועמד השלישי, נחום חופרי, האמינו שהשמפניות ייפתחו במטה שלהם. התחזיות צפו שיעלה לסיבוב שני מול ברוידא. חופרי, לשעבר קצין בחיל האוויר, מנהל בית הספר "אוסטרובסקי" בעיר וראש אגף החינוף בעיריית רעננה.



יום הבחירות ברעננה עבר בשקט יחסי. פעילי המטות הסבירו את השקט ועמו את אחוז ההצבעה הנמוך יחסית בכך שלבוחר "נמאס" מלהגיע קצת יותר מדי בשנים האחרונות לקלפיות. לתחושת המיאוס מצטרפת העובדה שלמרות הבחירות לא היה ברעננה יום שבתון. כמו בכל מערכת בחירות, המועמדים טענו נגד יריביהם כי השחיתו במהלך היום שלטי בחירות, ושפעיליהם איימו על פעילים אחרים. דווח גם על כמה תקריות ליד הקלפיות: "זאת רעננה. תמיד שקט כאן. אבל הבחירות האלה, למרות שבשורה התחתונה הן מאופקות - תוססות מאד עבור חלק מתושבי העיר", ניתחה פעילה במטה של חופרי.



במקרה חריג שאירע אתמול בצהריים נשברה ידו של איצ'ה גושן, פעיל של ברוידא, על ידי מאבטח שנשכר על ידי חופרי. המקרה אירע ליד "בית לווינשטיין" בעת שגושן ניסה להסיר שלט של חופרי "שהיה מלא בשקרים", כפי שטענה אתמול בתו של הפצוע. חופרי התקשר אתמול לגושן והביע צער על המקרה.



יובל אזולאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully