וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: מגמה מעורבת בשווקים על רקע השיאים במחירי הנפט; קריאייטיב הסינגפורית עלתה ב-5.4%

מיכל רמתי

31.8.2005 / 10:14

יצרנית האלקטרוניקה קריאייטיב זינקה על רקע זכייתה בפטנט שעשוי לאפשר לה לדרוש תשלומי רישוי ממתחרות, כמו אפל וסמסונג אלקטרוניקס; טוקיו ירדה ב-0.3% לאחר נתון מאקרו מאכזב נוסף



מגמה מעורבת נרשמה במדדים באסיה, על רקע מחירי הנפט הממשיכים לעלות. טוקיו ירדה ב-0.3% לאחר פרסום נתונים מאכזבים על ירידה בייצור התעשייתי. הונג קונג יורדת ב-0.6%; סיאול עלתה ב-1%.



החוזים על הנפט הגולמי מסוג Light Crude (טקסס מתוק) למסירה באוקטובר נסחרים בעלייה של 0.9% למחיר 70.44 דולר לחבית במסחר לאחר הסגירה בניו יורק. אתמול נרשם שיא תוך יומי במחיר הנפט הגולמי - 70.85 דולר לחבית - על רקע הנזקים שנגרמו לתשתיות הנפט בארה"ב בשל סופת ההוריקן קתרינה.



הייצור התעשייתי ביפאן ירד ב-1.1% ביולי לעומת יוני - ירידה גדולה מהצפוי - בהובלת ירידה בייצור במגזר רכיבי האלקטרוניקה והרכב.



יצרנית האלקטרוניקה הסינגפורית קריאייטיב עלתה ב-5.4%, לאחר שזכתה בתביעת פטנט שעשויה לאפשר לה לתבוע דמי רישוי מאפל. קריאייטיב, המייצרת נגני MP3 המתחרים ב-iPod של אפל, זכתה בתביעת פטנט על ממשק המשתמש המאפשר חיפוש בשירים על הנגן. ייתכן שזכייה זו בפטנט תאפשר לה לדרוש תשלום רשיונות שימוש ממתחרותיה, ביניהן אפל.



אדוונטסט, יצרנית ציוד הבדיקה לשבבי זיכרון הגדולה בעולם, ירדה ב-1.7%. מניית אדוונטסט היא המרכיב הגדול ביותר של מדד הניקיי. קיוסרה, יצרנית ציוד ההגנה לשבבים ירדה ב-1.3%.



חברת הנפט הסינית Cnooc ירדה ב-4.4% בהונג קונג על רקע עלייה נמוכה מהצפוי ברווח הנקי במחצית הראשונה. Cnooc דיווחה על עלייה של 69% ברווח הנקי לשיא של 1.5 מיליארד דולר, על רקע מחירי הנפט הגבוהים והביקוש הרב, אך מדובר היה בתוצאה נמוכה מתחזיות האנליסטים שהביאה להורדת ההמלצה על המניה מצד קרדיט סוויס פירסט בוסטון ו-ABN אמרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully