וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלחץ הרשות לניירות ערך: שרפ"ק תבקש את אישור בעלי המניות להשקיע בקרן הגידור ספרה כ-4 מיליון דולר

טל לוי

31.8.2005 / 11:25

שרפ"ק כבר השקיעה את הסכום האמור לפני קרוב לשנתיים אולם תיאלץ להביא את ההחלטה לאישור בעליה המניות; ספרה היא קרן הגידור הגדולה בישראל ומנהלת כ-111 מיליון דולר



קבוצת (שרם, פודים וקלנר) הודיעה אתמול בערב על כינוס מיוחד של האסיפה הכללית של בעלי המניות של החברה שמטרתה לאשר השקעה של 4 מיליון דולר בקרן הגידור ספרה.



לכאורה, מדובר בהודעה סטנדרטית, אולם עיון בהודעה מראה שהחלטת הדירקטוריון להשקיע בקרן התקבלה כבר לפני שנה ושמונה חודשים וכי הסכום האמור כבר הושקע בספרה.



במהלך 2003 הודיעה SFK (המוחזקת בידי שרפ"ק) לחברה כי בכוונתה להקים קרן גידור בשם ספרה שתשקיע בניירות ערך סחירים ובנובמבר 2003 אישר דירקטוריון החברה השקעה של עד 3 מיליון דולר. בהמשך, החליט הדירקטוריון להשקיע 2 מיליון דולר נוספים ובכך מסתכמת השקעת החברה בספרה ב-4 מיליון דולר.



בהודעת הבורסה שמסרה שרפ"ק, נכתב כי "דירקטוריון החברה סבר במועד אישור ההשקעות המקוריות כי הן מתבצעות במהלך העסקים הרגיל של החברה וכי לא ישפיעו עליה מהותית". כמו כן מציינים בשרפ"ק כי "החברה, ולמיטב ידיעתה גם SFK, לידר ופולאר השקעות (בהן יש לשרפ"ק אחזקות) חולקות על עמדת הרשות לני"ע".



ואולם, נראה שהרשות לניירות ערך סברה אחרת, ובחודש מאי הודיעה הרשות לניירות ערך כי ההשקעות (שבוצעו גם בידי לידר המוחזקת בידי שרפ"ק), לא ייחשבו כ"מהלך העסקים הרגיל של החברה" ומכאן שיש להביאם לאישור האסיפה הכללית.



קרן ספרה מנהלת כ-111 מיליון שקל, מתוכם 4 מיליון שקל של שרפ"ק אשר צמחו בינתיים ל-5.3 מיליון דולר. בדומה לקרנות גידור אחרות, גובה מנהל הקרן 1.5% מהיקף ההשקעות של הקרן וגם 20% מרווחיה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully