וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העוקץ הלונדוני: כישלון ההנפקה בלונדון העביר את טסקום להפסד ברבעון השני - לראשונה מאז 2000

אסף רותם

31.8.2005 / 12:25

ההפסד הסתכם ב-4 מיליון שקל; היציבות בהכנסות נמשכת זה הרבעון החמישי ברציפות - עלו ב-2%; הבעלים, עופר אלבק: "ברבעון הבא התוצאות תהיינה טובות יותר"



חברת בדיקות התוכנה , הנמצאת בשליטת עופר אלבק וקרנות בנק לאומי, תיכננה ברבעון השני השנה לגייס בבוסת ה-AIM בלונדון כ-10 מיליון דולר. ההנפקה בוטלה, לאחר ששער המניה שלה בתל אביב קרס ב-30% תוך שבוע אחד ביוני, והחברה נאלצה לרשום הוצאות בסך כ-4.5 מיליון שקל בגין הניסוי הלא מוצלח, כפי שפורסם לראשונה ב-TheMarker.



הוצאות אלה העבירו את החברה להפסד של 4 מיליון שקל ברבעון השני, מול רווח של 3.3 מיליון שקל ברבעון המקביל ורווח של כ-3 מיליון שקל ברבעון הקודם. זהו ההפסד הראשון לטסקום מאז שנת 2000.



טסקום מציגה בארבעת הרבעונים האחרונים הכנסות דומות, ברמה של כ-51 מיליון שקל, ורווח נקי שנע בין 2.5 ל-3.3 מיליון שקל. ההכנסות ברבעון השני השנה הסתכמו ב-51.5 מיליון שקל, עלייה של 2.5% מהרבעון המקביל, וירידה של כ-0.5% מהרבעון הקודם.



מול היציבות בהכנסות, הרווח הגולמי ושיעוריו נשחקים זה הרבעון השלישי ברציפות, בשל השחיקה במרווח ההכנסות. הרווח הגולמי הסתכם ב-18.9 מיליון שקל, שהיוו 37% מההכנסות, מול 20.2 מיליון שקל, שהיוו 40% מההכנסות ברבעון המקביל ?20 מיליון שקל, שהיוו כ-39% ברבעון הקודם.



לדברי עופר אלבק, המנכ"ל והבעלים: "הרווחיות הנמוכה היתה צפויה, בשל התחלתם של פרויקטים עם חברות גדולות ובינלאומיות, שמאופיינים ברווחיות נמוכה בשלביהם הראשונים ובהוצאות הנהלה גבוהות. כיום אנחנו גם חברה ציבורית באנגליה והמגבלות הרגולטוריות והמנהליות מעכבות את ההודעות על הפרוייקטים החדשים".



טסקום מציגה גם הוצאות הנהלה וכלליות גבוהות יחסית, בשיעור שנע סביב 25%. הוצאות אלה האמירו לכ-29% ברבעון האחרון ותרמו גם הן למעבר להפסד. יתרה מכך, גם ללא ההפסד בגין ההרפתקה בלונדון, היתה טסקום מסכמת רבעון חלש ברווח נקי של כ-0.5 מיליון שקל, כמוהו לא ראתה מאז הרבעון הראשון של 2004.



מתי תחזור טסקום לצמוח בצורה עקבית? אלבק: "ברבעון הבא התוצאות תהיינה טובות יותר, ועם הבשלת הפרויקטים הגדולים בהמשך השנה, נעלה גם את רמת ההכנסות וגם את הרווחיות".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully