וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנהל המיוחד של המשביר לצרכן: לחייב את אגודת הקו-אופ לשלם לקופת הפירוק 65 מיליון שקל

אמיר הלמר

31.8.2005 / 12:39

קבע בדו"ח החקירה על נסיבות הקריסה כי הוועד הממונה של האגודה ששלטה במשביר נטל סיכון בלתי סביר כשהחליט להמשיך להפעיל את הרשת כשכבר היתה במצב של חדלות פרעון



המנהל המיוחד של המשביר לצרכן, עוה"ד אבנר כהן, הגיש היום לביהמ"ש המחוזי את דו"ח החקירה על נסיבות קריסת רשת המשביר לצרכן במהלך שנת 2002. בדו"ח נקבע כי יש להרים מסך בין המשביר לצרכן לבין אגודת הקו-אופ שהחזיקה באותה עת בשליטה בחברה ולחייב את האגודה להזרים לקופת המשביר סכום של 65 מיליון שקל.



ההחלטה לחייב את האגודה לשלם את הכספים מסתמכת על הקביעה בדו"ח החקירה לפיה החלטת הוועד הממונה של אגודת הקו-אופ, בראשות עוה"ד ליפא מאיר, דוד ברודט ומרים פורת, להמשיך ולהפעיל את המשביר לצרכן, למרות שבשלב זה היה ברור כי החברה נמצאת במצב של חדלות פרעון, היתה החלטה שנתקבלה תוך נטילת סיכון בלתי סביר, מתוך מגמה למלא אחר אינטרס האגודה ובהתעלם מטובת המשביר לצרכן.



בדו"ח החקירה נקבע שלא נמצאה כל ראיה כי במהלך התקופה ממאי ועד נובמבר 2002, נוהלו החברות בדרך של מרמה או שנעשו פעולות מרמה בתקופה זו. כמו כן נקבע כי לנושאי המשרה והדירקטורים בחברה - בהם חברי הועד הממונה והמנכ"ל בן צבי - לא צמחה כל תועלת או רווח אישי כתוצאה מהמשך הפעלתה של החברה כשמצבה היה כבר קשה. לאור זאת קובע הדו"ח כי אין עילה לחייב באופן אישי את נושאי המשרה והדירקטורים של החברות.



במסגרת הדו"ח קובעים המפרקים עוד כי יש לבטל את השעבוד הצף שנוצר לטובת בנק לאומי על נכסי חברת הבת שהפעילה את רשת זארה, מאחר שהשעבוד נוצר בתוך 6 חודשים שקדמו להקפאת ההליכים של החברה.



נכסיה של זארה נמכרו על ידי המשביר הישן שהחזיק בזיכיון להפעלת חנויות המותג לאפריקה ישראל תמורת כ-51 מיליון שקל.



משמעות ביטול השעבוד של בנק לאומי על כספי תמורת המכירה, היא שיתרת הכספים שנתקבלו ממכירת פעילות זארה בתקופת הקפאת ההליכים, יועברו לקופת הפירוק לטובת כלל נושי החברה ובכללם בנק לאומי. המדובר בסכום של למעלה מ-30 מיליון שקל שיחולק לכלל הנושים בהתאם לדיני הקדימה.



ההחלטה לקיים חקירה לגבי נסיבות הקריסה של המשביר לצרכן הישן נבעה מלחץ של ספקים של המשביר, שטענו כי יש לחייב את הדירקטורים ונושאי המשרה של החברה בעת הקריסה בחובות החברה לאור התנהלותם טרם הקריסה.



בעקבות הבקשה, שהוגשה באמצעות עו"ד יוסף כהן, החליטו המפרקים הזמניים של המשביר לצרכן, עוה"ד אבנר כהן וישראל קנטור על קיומה של חקירה מקיפה בעניין. התפקיד לחקור הוטל על השניים על ידי נשיא ביהמ"ש המחוזי בתל אביב אורי גורן.



לאור טענות של ספקים כי עו"ד קנטור מצוי בניגוד עניינים כמי שמייצג על פי רוב את בנק לאומי ולכן אין מקום שיבצע את החקירה החליטו המפרקים הזמניים כי החקירה תתבצע רק על ידי עו"ד כהן. בפועל בוצעה החקירה על ידי עו"ד עומר גדיש ואלעד עפארי ממשרדו של כהן, ובליווי רו"ח אבי פונס שותף במשרד רואי החשבון שטראוס לזר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully