וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלף תלונות הוגשו לרשות השנייה ביוני-אוגוסט

לי-אור אברבך

31.8.2005 / 12:56

ישראל מובילה בעולם המערבי בכמות המתלוננים על שידורי טלוויזיה. חיים יבין קיבל את מירב התלונות


כ-1,000 תלונות הוגשו במהלך החודשים יוני עד אוגוסט לנציב תלונות הציבור של הרשות השנייה. זאת לעומת 233 תלונות בלבד בתקופה המקבילה אשתקד. מרבית התלונות, 350 מהן, הן סביב ההיבט הפוליטי.

מוביל את טבלת מושא התלונות הוא דווקא חיים יבין, שבכורתו כמרגיז הרשמי נגזלה ממנו ברשות השידור על ידי גאולה אבן. לא פחות מ-225 תלונות התקבלו בעקבות שידור תוכניתו "ארץ המתנחלים" בטלעד. התלונות הפוליטיות האחרות, עסקו בהתייחסות מגישי החדשות לפינוי ההתנחלויות. המעצבנים המובילים הם אמנון אברמוביץ, עודד בן עמי ואיך לא, שלי יחימוביץ'. המתלוננים טענו, כי המגישים אינם די רגישים לסיטואציה האנושית הסבוכה, וחלקם אף תוקף את המתנחלים במצוקתם.

225 מן התלונות שהגיעו, נוגעות לתוכנן של הפרסומות. הפרסומות שזכו למרב התלונות היו: "מיונס" של "אוסם" ו"סמסונג" של "מוטורולה" (כ-55 תלונות כל אחת) - בפרסומות האלו טענו המתלוננים כי מוצגת אלימות מוגזמת ונטולת כל הקשר.

כ-30 מתלוננים טענו כי בפרסומת של "האגיס – בגדי ים" קיים שימוש לא ראוי בילדים במצבים שיש להם משמעויות מיניות. 60 צופים חשבו, כי בפרסומות של "גולדסטאר" ו"סלקום" יש אפליה מגדרית וכ-70 מתלוננים גרסו כי בפרסומת של "YES-וויטנאם", התכנים מבזים את כבודם של המתים במלחמה ההיא, וכי מוצגת אלימות מוגזמת.

נציב התלונות, גיורא רוזן אמר, כי "שיעור כה גבוה של תלונות אין לו אח ורע בערוצי שידור מקבילים במדינות מערב כגון, צרפת, הולנד, אנגליה וקנדה בהם פועל נציב תלונות עצמאי במקביל למערכות התקשורת". לדבריו, "ריבוי התלונות מצביע על הליך חיובי מאוד המבטא את רצונם של האזרחים להגיב, להיות שותפים, ולהכיר בעובדה שלחץ ציבורי כלפי התקשורת הוא חשוב, אפקטיבי, ובהחלט חלק מהותי במשחק הדמוקרטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully