וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידר ושות' ממליצים לקנות מניות לאומי ומעלים את מחיר היעד

נתן שבע

31.8.2005 / 13:16

"המכפיל הנמוך וההתייעלות הופכים אותו לבנק הזול בסקטור"; יחס הלימות ההון הגבוה ועלייה בשווי החברות הכלולות מובילים את האנליסט, אלון גלזר, להעלות את מחיר היעד ל-16 שקל



"בנק הוא הבנק הזול בסקטור", אומר האנליסט אלון גלזר מלידר ושות'. את הנחתו מבסס גלזר על כך כי הבנק נסחר במכפיל הון הנמוך בסקטור בארץ, יחס ההלימות ההון הגבוה שלו לעומת הפועלים וההתייעלות התפעולית, מה שהופך אותו לבנק היעיל במערכת.



בנק לאומי הציג אתמול תשואה של 15.8% על ההון. לתוצאות החברות הכלולות ולמיסוי הנמוך תרומה לתשואה המרשימה. בהתייחס להפרשה לקלאבמרקט המוערכת בכ-150 מיליון שקל ציין גלזר כי הפרשה זו אמורה להתבטל לפחות חלקית עם השלמת עסקת מכירת הרשת לשופרסל. "בסך הכל", אומר גלזר, "אם מנטלים את קלאבמארקט הציג לאומי שיפור בהיקף החוב הבעייתי ובשורת ההפרשות, וברבעונים הבאים נראה ירידה בשיעור ההפרשות לחומ"ס".



לאומי עשוי להפריש כ-200 מיליון שקל ברבעונים הבאים, כ-90 מיליון שקל מתוכם בשל מכירת מניות מגדל שהוא אמור לבצע. הפרשה זו היא הקדמת המיסוי על רווח הון שייווצר לו עם מכירת חלק מאחזקתו ממגדל לאור דרישת הממונה. יתר הסכום נובע מהוצאות פרישה. גלזר לא מתרגש מההוצאות ומציין כי צמצום כוח האדם וההתייעלות הופכים את הבנק לרווחי יותר.



בנוסף מעריך גלזר, כי הבנק נהנה מיחס הלימות הון (יחס בו אמור הבנק לעמוד כתוצאה מהפיקוח בין ההון שברשותו לאשראי שהוא מעניק) גבוה ב-1% מהיחס של בנק הפועלים, מה שיאפשר לו לחלק עוד 1.5 מיליארד שקל כדיווידנד. בנוגע להפרטה מעריך גלזר, כי אולמרט ינסה להשלים את ההפרטה מהר ככל האפשר כולל הקלות לרוכשים - מהלך שחיובי עבור המניה.



לאומי נסחר היום במכפיל הון של 1.17 לעומת 1.32 בבנק הפועלים, כאשר אם מנטרלים את החברות הכלולות, לאומי נסחר במכפיל של 1. בנוסף לכל אלה, העלייה בשווי החברות הכלולות מובילה את גלזר להעלות את מחיר היעד למניה ל-16 שקל ? 20% מעל מחירה בשוק.



במריל לינץ' חוזרים על המלצת "קנייה" למניה במחיר של 13.9 שקל. בבית ההשקעות מציינים כי הם עדיין חיוביים לגבי המגזר אך מעריכים כי מחיר המניה יושפע פחות מתוצאות הרבעון הבא אלא בעיקר מהפרטת הבנק.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully