וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצרנית האלקטרוניקה קריאייטיב זכתה בפטנט על רכיב תוכנה של ה-iPod ועשויה לדרוש מאפל תמלוגים

TheMarker

31.8.2005 / 13:53

לא ברור האם קריאייטיב תצליח להוכיח הפרה של הפטנט אך אם תצליח תהיה זו מכה קשה לאפל, ששליש ממכירותיה נסמכות על האייפוד



יצרנית האלקטרוניקה הסינגפורית קריאייטיב ? אחת החברות הראשונות לייצר נגני MP3 - זכתה בפטנט על ממשק המשמש נגני מוסיקה דיגיטליים רבים, ביניהם ה-iPod של אפל. בעקבות זכייתה בפטנט עשויה קריאייטיב לדרוש תמלוגים מחברות מתחרות כמו אפל וסמסונג אלקטרוניקס שמשתמשות בממשק משתמש דומה. עם זאת, החברות צפויות להתנגד ? בייחוד אפל ששליש ממכירותיה מגיעות מה-iPod - ולא ברור האם קריאייטיב תצליח להוכיח כי הן אכן מפרות את הפטנט שלה.



הפטנט שקיבלה קריאייטיב נוגע לארגון הקבצים על נגן המוסיקה הנייד ולחיפוש בהם באמצעות היררכיה של לפחות 3 מסכים. דוגמה להיררכיה כזו היא למשל סידור הקבצים קודם לפי אמנים, אח"כ לפי אלבומים ולבסוף לפי שירים. קריאייטיב עלתה ב-5.4% בבורסת סינגפור לאחר פרסום קבלת הפטנט.



אפל, אשר הוציאה לשוק את נגן המדיה הפופולרי בחודש נובמבר 2001, הגישה בקשה לרישום פטנט על כמה מהטכנולוגיות שעליהן הוא מבוסס רק ביולי 2002, והגישה בקשה לרישום פטנט על כלל הטכנולוגיות שבו רק בחודש אוקטובר 2004.



קריאייטיב מפגרת אחרי אפל מבחינת נתח השוק של נגני ה-MP3 שלה. ה-iPod שולט בכ-80% משוק הנגנים, אף כי קריאייטיב השיקה כבר נגנים שכאלה עוד לפני השקת האייפוד הראשון. "נגן המדיה הראשון שהיה מבוסס על ממשק משתמש זה היה מכשיר הנומאד ג'וקבוקס, ששיווקו החל 13 חודשים לפני שאפל בכלל הכריזה על השקת האייפוד", אמר מנכ"ל קריאייטיב סים וונג הו. קריאייטיב טוענת כי גם הגישה את הבקשה לפטנט על ארגון הקבצים לפני אפל ? ב-5 בינואר 2001. אפל הגישה בקשה לפטנט בסוף 2002, לדברי קריאייטיב.



קראייטיב השיקה באחרונה סדרת מוצרים שנועדה להתחרות באייפוד. זן מיקרו, למשל, מסדרת זן, מציע חלופה לאייפוד מיני ? הוא מגיע בשלל צבעים והינו זול יותר מהאייפוד מיני. קריאייטיב גם השיקה נגן בעל מסך צבעוני המסוגל לנגן קטעי וידאו.



לפני שבועיים נתגלה כי אפל עשויה להיאלץ לשלם תמלוגים של מאות מיליוני דולרים לענקית התוכנה מיקרוסופט (סימול MSFT) בגין זכויות פטנט על טכנולוגיה המשמשת את האייפוד. אפל אותתה כי בכוונתה להתנגד למהלך של מיקרוסופט, המעוניינת לקבל מאפל תמלוגים על הפטנט. "אפל המציאה והשיקה את ממשק ה-iPod עוד לפני שמיקרוסופט הגישה את בקשתה לרישום הפטנט", נאמר בהודעה שפירסמה אפל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully