וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אקונומיסט" העלה את תחזית הצמיחה של ישראל ב-2005 ל-3.9% על רקע החלטת הריבית

TheMarker

31.8.2005 / 15:18

המגזין צופה צמצום של הגירעון התקציבי, העלאה של הריבית בחודשים הקרובים ואינפלציה נמוכה; עם זאת צופה המגזין השפעה של ההאטה בצמיחה העולמית ושל התפטרות נתניהו על הצמיחה הכלכלית



מגזין "אקונומיסט" העלה את תחזית הצמיחה שלו לישראל עבור 2005 מ-3.8% לפני 10 ימים ל-3.9%. עבור 2006 הותיר "אקונומיסט" את תחזיתו ללא שינוי ב-4.1%. המגזין הוציא שלשום תחזית צמיחה שנייה החודש - שלא כהרגלו - לאחר השלמת ההתנתקות והעלאת הריבית של בנק ישראל.



"אקונומיסט" מסביר כי הגירעון התקציבי של ישראל יצטמצם הודות להגדלת ההכנסות ממסים ויעמוד בקלות ביעד הממשלה, אך עשוי לצמוח ב-2006 על רקע הבחירות. כמו כן מעריך המגזין כי שיעורי הריבית יעלו בהדרגה כבר החל מסוף 2005, בתגובה להעלאות הריבית בארה"ב ולביקוש המקומי הגובר. עוד מעריכים הכלכלנים של "אקונומיסט" כי האינפלציה תישאר נמוכה והמאזן השוטף ימשיך להיות בעודף.



עם זאת, "אקונומיסט" צופה כי הממשלה הכורעת תחת מחלוקת ההתנתקות תהיה מנוטרלת עד לבחירות, שלדעת המגזין יוקדמו לחודשים הראשונים של 2006. ההאטה בצמיחה העולמית צפויה להשפיע גם על ישראל, וגם התפטרותו של שר האוצר בנימין נתניהו עשויה לפגוע בצמיחה. "אקונומיסט" צופה כי הרפורמות הכלכליות יימשכו גם ללא נתניהו, אך בקצב איטי יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully