וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: פתיחה מעורבת במדדים

אפרת נוימן

31.8.2005 / 23:04

מרקורי מוסיפה כ-1% לאחר נפילה של 20% בשלושה חודשים. טבע מאבדת 0.1%: סנופי-אוונטיס הודיעה על כניסתה לשוק הגנרי

בוול סטריט נפתח המסחר במגמה מעורבת: מדד נאסד"ק נותר ללא שינוי, ומדד דאו ג'ונס מאבד 0.1%. בקרב המניות הישראליות מוסיפה מרקורי כ-1%, לאחר שהשלימה אתמול נפילה של כ-20% תוך שלושה חודשים. טבע מאבדת כ-0.1%, ואילו סינרון עולה כ-1.3% בהמשך לעלייה של 0.4% מאמש.

סקירת טרום מסחר

מזכיר האנרגיה האמריקאי - סמואל בודמן, בלם בשעה האחרונה את העליות במחירי הנפט הגולמי והפך את מגמת המסחר בחוזים העתידיים על מדדי המניות בוול סטריט. בודמן הכריז כי הבית הלבן יענה על הצורך ועל הביקוש לנפט ומוצריו בארה"ב בעזרת המלאי האסטרטגי שמחזיק הממשל דרך קבע.

עד להצהרה המשיך הנפט הגולמי במסלול ההתחזקות והחוזים העתידיים הצביעו על פתיחה שלילית של יום המסחר בשוקי המניות. לאחריה נבלמו העליות ומחירה של חבית נפט גולמי יורד כעת בסנט אחד ל-69.8 דולר. החוזים העתידיים מצביעים על עלייה של 0.2% במדדי המניות המובילים.

קודם לכן טיפס מחיר הנפט ל-70.34 דולר, על רקע הנזקים שגרמה סופת ההוריקן קתרינה לבתי הזיקוק ולאסדות הנפט שבמפרץ מקסיקו. סוכנות רויטרס דיווחה מפי גורמים בממשל בוושינגטון, כי ב-95% מתשתיות הנפט במפרץ מקסיקו, המהווים כ-25% מסך תפוקת הנפט בארה"ב, נפסקה הפעילות בעקבות הסופה.

בגזרה המקרו כלכלית יפרסם היום הממשל האמריקאי נתונים מעודכנים לגבי היקף הצמיחה ברבעון השני. בוול סטריט מצפים, כי התוצר המקומי הגולמי בארה"ב צמח ברבעון השני בקצב שנתי של 3.5% - גבוה ב-0.1% מהשיעור שהתקבל בקריאת הנתונים הראשונית. במקביל, צפוי מדד מנהלי הרכש של שיקאגו לרדת ב-2.5 נקודות ל-61 נקודות ולהצביע על התמתנות מסוימת, שנרשמה באוגוסט בקצב ההתרחבות של המגזר היצרני באזור המערב התיכון בארה"ב.

בקרב המניות הישראליות, תיסחר ענקית התרופות הגנריות טבע, כשברקע הצהרתה של יצרנית התרופות המקוריות סנופי-אוונטיס, על כוונתה להיכנס לשוק הגנרי. עם זאת, החברה הצרפתית אינה מתכוונת לפי שעה להכריז מלחמה על ההגמוניה של טבע ונוברטיס בשוק הגנרי, אלא לנסות והיכנס אליו בעזרת רכישה של חברה גנרית קטנה או בינונית.

חברת האחזקות פורמולה ויז'ן מקבוצת פורמולה (56.7%), דיווחה היום על תוצאות מאכזבות לרבעון השני, שכללו הפסד גבוה של 20 מיליון שקל, כשליש יותר מההפסד שנרשם ברבעון המקביל וברבעון הקודם. בשורת ההכנסות נרשם גידול של 9.8% ל-79.9 מיליון שקל, לעומת הרבעון המקביל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully