וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמפל מוכרת את חלקה במירס למוטורולה

שירלי יום-טוב

31.8.2005 / 15:42

אמפל 33% ממירס תמורת 89 מיליון דולר. 73.6 מיליון דולר מתוכם יועבר להחזר חובות לבנקים

חברת אמפל, שבשליטת יוסי מימן, הודיעה כי תמכור את החזקתה במירס למוטורולה ישראל. אמפל מחזיקה ב-33% ממירס, חברת התקשורת הסלולרית הרביעית בישראל. מוטורולה תשלם עבור חלקה של אמפל 89 מיליון דולר, 67 מיליון דולר מתוכם עבור הרכישה ו-22 מיליון דולר נוספים עבור דיווידנדים מובטחים.

אמפל ציינה כי היא תעשה שימוש ב-73.6 מיליון דולר מתוך כלל הסכום כדי להחזיר חובות לבנקים. בנוסף, העסקה תסיים סאגה ארוכה של יריבות משפטית בין שני הצדדים, כך שניתן לראות פה פשרה בין שני הצדדים.

עבור שליש ממניות מירס שילם מימן ב-1998 למוטורולה ישראל 110 מיליון דולר. אמפל, שזו היתה לה ההשקעה הגדולה ביותר, קיבלה אז מניות בכורה שהקנו לה את הזכות לקבל דיווידנדים בסכום מצטבר של 38 מיליון דולר במשך 8 שנים. אם כך, לא מדובר כעת בעסקה טובה מבחינה פיננסית עבור מימן, ששילם עבור חלקו במירס הרבה יותר ממה שהוא מקבל כעת, גם אם כוללים את הדיווידנדים ששולמו מאז הרכישה ועד עתה. אמפל אף ציינה כי היא תרשום הפסד של 4.1 מיליון דולר מההסכם שנחתם כעת עם מוטורולה.

יחד עם זאת, אפשר לראות גם את הצד החיובי שבעסקה זו והוא שאמפל מצליחה להיחלץ מהשקעה שגרמה לה לא מעט צרות ושבעתיד המצפה לה אינו ורוד, מאחר שמירס נחשבת לחברת הסלולר החלשה ביותר בישראל, הן מבחינה טכנולוגית והן מבחינת היקף המנויים. העסקה גם תשפר את המאזן של אמפל. קופת החברה תכיל כ-90 מיליון דולר והחוב יקטן לרמה של עד 35 מיליון דולר.

לפני כשנה וחצי תבעה אמפל ממוטורולה לקנות ממנה את מניותיה במירס לפי שווי חברה של 766 מיליון דולר. אמפל טענה בתביעה כי מוטורולה ניצלה את שליטתה המוחלטת במירס ואת היותה ספק בלעדי לחברה (של ציוד קצה וציוד רשת) כדי לבצע עסקות בעלי עניין שונות שקיפחו את אמפל. הסכסוך בין השתיים פרץ בעקבות טענה של קבוצת אמפל לפיה מוטורולה אינה מוסרת דיווחים מלאים על תוצאותיה העסקיות של מירס ומקפחת את אמפל באמצעות עסקות בעלי עניין בינה לבין מירס.

מימן אמנם שילם 110 מיליון דולר ב-98', אך בסוף 2004 כבר היה ברור כי שווייה של מירס נשחק קשות. דו"חות 2004 של אמפל הצביעו על הפסד נקי של כ-18 מיליון דולר לעומת רווח של כ-9 מיליון דולר ב-2003. ה"תרומה" של מירס להפסד הזה היתה מחיקה של 30 מיליון דולר משווייה בספרי אמפל.

באמפל סירבו להגיב לתנאי העסקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully