וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיערוך הנכסים הלא סחירים סידר לחברות הביטוח תשואה ממוצעת נומינלית של 2.87% ביולי

נתן שבע

31.8.2005 / 16:17

קופות הגמל וביטוחי המנהלים שיערכו את הנכסים הלא סחירים שלהם לפי המדיניות שהנהיג האוצר, דבר שתרם לתשואה של 1.1%; בניכוי העלייה במדד והשיערוך הסתכמה התשואה ב-0.6%



חודש יולי היה חודש טוב בשוק ההון, דבר שאיפשר לפוליסות המשתתפות ברווחים ולקופות הגמל להשיג תוצאות טובות. אבל מעל הכל תרם לתשואות הטובות השלב השני של שיערוך הנכסים הלא סחירים שהנהיג האוצר השנה.



בחודש יולי הושגה תשואה ממוצעת נומינלית ברוטו של 2.87% בפוליסות המשתתפות ברווחים (ביטוחי מנהלים). כאמור, השנה הנהיג האוצר שיטת שיערוך שלפי שיטה זו, חישבו לעצמן הקופות וחברות הביטוח רווחי הון על נכסים לא סחירים (דוגמת פקדונות בנקאיים) שנרכשו לפני שנים. היות שהתשואות במשק אז היו גבוהות, והיום הריבית בשפל היסטורי, נוצר רווח הון תיאורטי על השקעה בנכסים לא סחירים אלו אותו רשמו הגופים הללו. השיערוך הניב תשואה ממוצעת של כ-3.6% ותרם כ-1.1% לתשואה הכוללת בתיק. לולא השפעת העלייה במדד המחירים הסתכמה התשואה הריאלית ב-1.87%.



חברות הביטוח ניהלו במאי כ-65 מיליארד שקל, רובם בפוליסות משתתפות ברווחים ומיעוטן בנכסים מבטיחי תשואה ישנים (אג"ח מיועדות מסוג חץ) שעדיין בידיהן. בחודש יולי בלטה חברת אליהו, שמנהלת נכסים בהיקף של 457 מיליון שקל, בתשואה נומינלית של כ-3.68% למבוטחיה. השיגה תשואה של 3.41% ואילו השיגה את התשואה הנמוכה ביותר: רק 1.05% נומינלית או תשואה שלילית של 0.05% ריאלית. ביטוח ישיר מחזיקה כ-72% מנכסיה באג"ח ממשלתי ורק כ-3% במניות ונגזרים, כך שמחד, לא הושפעה באופן דרמתי מהעליות בשוק, ומאידך לא היו לה נכסים לא סחירים ששוערכו.



במהלך ינואר-יולי בולטת , שגם רשמה את התשואה ממוצעת הטובה ביותר ב-5 השנים האחרונות, עם תשואה (נומינלית ברוטו) של 9.31% .מתחילת השנה הניב הפוליסות תשואה ממוצעת נונילית ברוטו של 8.49%.



בדומה מפרסם האוצר גם את נתוני התשואה של קופות הגמל. התשואה הנומינלית בחודש יולי עמדה על כ-2.55%. גם כאן הושפעה התשואה משיערוך הנכסים ואלה תרמו לתשואה 1.1%. בחודש יולי הפקידו החוסכים בקופות הגמל ובקרנות ההשתלמות 263 מיליון שקל. מתחילת השנה הסתכמה התשואה המצטברת מתחילת השנה ב-7.59%.



מתחילת השנה בולטת המגמה של מעבר של הציבור מקופות הגמל של הבנקים לגופים הפרטיים. מתחילת השנה נפדו מקופות בבעלות הבנקים כ-1 מיליארד שקל ואל הקופות שבשליטת הברוקרים הפרטיים זרמו 1.2 מיליארד שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully