וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: עו"ד חנינא ברנדס יפקח על מכירת 17 סניפי קלאבמרקט מטעם הנאמנים ושטרום

אורה קורן

31.8.2005 / 16:39

טרם גיבוש הפשרה איים שטרום לטרפד את עסקת קלאבמרקט אם לא ימונה נאמן מטעמו למכירת הסניפים; קו-אופ ירושלים כבר הודיעה על עניינה לרכוש שני סניפים בבית שמש



נאמני קלאבמרקט, שלמה נס וגבי טרבלסי, והממונה על ההגבלים העסקיים דרור שטרום מנהלים מגעים למינוי נציג משותף שיפקח על מכירת 17 סניפי קלאבמרקט שיוצאו מהמיזוג עם . ככל הנראה יהיה זה עו"ד חנינא ברנדס.



שטרום פנה היום לנאמנים במכתב בו הבהיר כי לא יאשר את מכירת קלאבמרקט לשופרסל, אם לא ימונה נאמן מטעמו למכירת הסניפים ששופרסל חוייבה למכור כתנאי לעסקה. "אין מנוס מפנייה מיידית לבית המשפט של פירוק על מנת לקבל את אישורו למתווה מכירת הסניפים על ידי נציג שימונה על ידי הממונה ובפיקוחו", כתב שטרום לנאמנים. "מובן, כי אם עמדתו של בית משפט של פירוק תהיה כי לא ניתן להתיר את מכירת הסניפים בהתאם למתווה הקבוע בטיוטת התנאים (לאישור העסקה א.ק), לא ניתן יהיה להתיר את המיזוג", הוסיף.



שטרום אישר את מכירת קלאבמרקט לשופרסל בתנאים. אחד התנאים כלל מכירת 17 סניפי קלאבמרקט הממוקמים באזורים בהם המתחרה היחידה היא שופרסל. כדי לשמור על התחרות האזורית, ביקש שטרום שנאמן מטעמו יפקח על המכירה, ולא הנאמנים שבית המשפט מינה לקלאבמרקט.



הנאמנים השיבו לשטרום כי הטיפול במכירת הסניפים אינו בסמכות הממונה אלא בסמכותם, על פי החלטה קודמת של בית המשפט בו מתנהל תיק הקפאת ההליכים. במכתב התשובה שלהם ציינו הנאמנים כי פנייתו של שטרום הינה "התערבות בלתי ראויה בסמכות ייחודית של בית המשפט של פירוק, מבלי שלממונה סמכות מקבילה לעניין זה, וכן בעבודת הנאמנים, אשר פועלים במסגרת תפקידם על מנת למקסם את התמורה לטובת נושי החברה. משהחליט הממונה שלא לאשר רכישת חלק מהסניפים על ידי שופרסל, הרי הלכה למעשה חוזרים סניפים אלה לידי הנאמנים לצורך מימושם לטובת נושי החברה. יש לזכור כי מדובר בנכסי חברה הנמצאת בהקפאת הליכים, בפיקוח בית המשפט ובתמורה האמורה להיכנס לקופת הסדר הנושים, ובנאמנים המשמשים פקידי בית משפט לעניין זה". הנאמנים הוסיפו כי יהיו מוכנים לתאם את פעולות המכירה על ידם עם הממונה תוך התחשבות בשיקולים של הממונה לפיקוח על התחרות העסקית.



על פי הבנות בין הנאמנים להנהלת שופרסל, כתוצאה מהצורך למכור 17 סניפים תפחית שופרסל 69 מיליון שקל מהסכום שהציעה לרכישת קלאבמרקט. כלומר, שופרסל תשלם 756 מיליון שקל עבור קלאבמרקט. הנאמנים מעריכים כי יוכלו למכור את הסניפים תמורת 50-40 מיליון שקל, סכום שייכנס לקופת הסדר הנושים.



היום הודיעה קו-אופ ירושלים על כוונתה לרכוש את שני סניפי קלאבמרקט בבית שמש. "נבדוק את הסטטוס שלהם מבחינה נדל"נית ואז נקבל החלטה", אמר רמי מנדל, מנכ"ל קו-אופ ירושלים. לדבריו, מחר צפויה הרשת, הכוללת 20 סניפים בירושלים, לקבל לבעלותה שישה סניפים של מטרו-מרקט בנתניה, אשדוד, רחובות וראשון לציון. מחזור המכירות של הרשת, העומד על 500 מיליון שקל, יגדל ל-700 מיליון שקל, ואם יצורפו שני סניפי קלאבמרקט לרשת יגדלו מכירותיה ל-750 מיליון שקל, ציין מנדל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully