וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליות נרשמות בשוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב; טיפאני'ס מזנקת ב-10% על רקע פרסום דו"חותיה

מיכל רמתי

31.8.2005 / 16:52

התשואה על האג"ח הממשלתיות האמריקאיות ל-10 שנים יורדת ל-4.077%; במגזר הנפט נמשכות העליות - אקסון מוביל עולה ב-0.4%



עליות קלות נרשמות במדדים בוול סטריט על רקע תיקון כלפי מטה של התמ"ג בארה"ב ל-3.3% ועל רקע נזקי סופת ההוריקן "קתרינה". בשוק האג"ח הממשלתיות נמשכות העליות מאמש: התשואות על האג"ח הממשלתיות האמריקאיות ל-10 שנים יורדות ב-0.013% ל-4.077%.



מספר הבקשות למשכנתאות בארה"ב ירד בשבוע שעבר בפעם השנייה ברציפות למרות שיעורי הריבית הנמוכים על המשכנתאות.



משרד המסחר האמריקאי תיקן את הצמיחה הכלכלית בארה"ב ברבעון השני כלפי מטה מ-3.4% ל-3.3%. הצמיחה הכלכלית בארה"ב הואטה לעומת הצמיחה שנרשמה ברבעון הראשון - 3.8%. בשנה החולפת צמחה כלכלת ארה"ב ב-3.6%. במונחים שנתיים עמד התמ"ג על 12.4 טריליון דולר ברבעון השני. תחזיות הכלכלנים היו כי הצמיחה בתמ"ג לא תתוקן, ותישאר על 3.4%. משרד המסחר נימק זאת בתיקון כלפי מעלה בנתוני היבוא ותיקון כלפי מטה בצריכה הפרטית.



שר האנרגיה האמריקאי, סמואל בודמן, הודיע כי ארה"ב תשתמש במאגרי הנפט לשעת חירום עקב מצוקת האספקה שנוצרה בשל הסופה "קתרינה". בעקבות ההודעה יורדים מחירי הנפט הגולמי אל מתחת לרמה של 70 דולר לחבית, לאחר שעד כה נסחרו מעל למחיר זה. נזקי הסופה עלולים לגרוע אחוזים מהצמיחה הכלכלית של הרבעון השלישי, מעריכה חברת סטנדרד אנד פור'ס.



כעת נסחרים החוזים על הנפט הגולמי מסוג Light Crude (טקסס מתוק) למסירה באוקטובר, החוזה הקרוב, בירידה של 0.4% למחיר של 69.48 דולר לחבית. הירידה באה לאחר שמוקדם יותר נרשם כבר מחיר של 70.65 דולר לחבית, על רקע ההרס שזרעה סופת ההוריקן "קתרינה" באזור מפרץ מכסיקו. הסופה הביאה לעצירת כ-95% מתפוקת הנפט באזור. מחיר הדלק רשם אתמול שיא על רקע המשך הפסקת הפעילות בבתי הזיקוק של לואיזיאנה ומיסיסיפי.



רשת חנויות התכשיטים טיפאני'ס (סימול TIF) עולה ב-10.3% לאחר פרסום תוצאות כספיות טובות ברבעון השני. טיפאני'ס רשמה עלייה של 52% ברווח הנקי ל-50.6 מיליון דולר, מעל לתחזיות האנליסטים. מכירות החברה צמחו ב-11% ל-526.7 מיליון דולר. החברה העלתה את תחזית הרווח לשנת 2005 ל-1.55-1.56 דולה למניה, לעומת תחזית קודמת לרווח של 1.45-1.55 דולר למניה.



מניית אפל (סימול AAPL) יורדת ב-0.1% לאחר שיצרנית האלקטרוניקה הסינגפורית קריאייטיב זכתה בפטנט על ממשק המשמש נגני מוסיקה דיגיטליים רבים, ביניהם ה-iPod של אפל. בעקבות זכייתה בפטנט עשויה קריאייטיב לדרוש תמלוגים מחברות מתחרות כמו אפל וסמסונג אלקטרוניקס, שמשתמשות בממשק משתמש דומה. עם זאת, החברות צפויות להתנגד - בייחוד אפל ששליש ממכירותיה מגיעות מה-iPod - ולא ברור האם קריאייטיב תצליח להוכיח כי הן אכן מפרות את הפטנט שלה.



ענקית המחשוב מיקרוסופט (סימול MSFT) צפויה להודיע היום כי היא רוכשת את חברת טלאו - Teleo, יצרנית טכנולוגיות ה-VoIP (העברת קול על גבי האינטרנט) על מנת לחזק את פורטל MSN שלה. תנאי העסקה לא פורסמו. המהלך מגיע על רקע השקת שירות חדש של חברת גוגל בשבוע שעבר, שכולל מסרים מיידיים ושירות VoIP. מיקרוסופט עולה ב-0.1%.



ענקית הטלקום האמריקאית MCI (סימול MCIP), לשעבר וורלדקום, יורדת ב-0.1% לאחר שהגיעה להסכם ראשוני לתשלום 315 מיליון דולר ל-14 מדינות בארה"ב ואזור קולומביה להסדרת חבות מס, לדברי מקור המקורב לנושא. המדינות טענו כי MCI התחמקה מתשלום מסים באמצעות מקלטי מס בלתי חוקיים שהציעה חברת ראיית החשבון KPMG, שהודתה בשימוש במקלטי מס בלתי חוקיים. KPMG הגיעה להסדר עם הרשויות בארה"ב לפיו תשלם 456 מיליון דולר כקנס.



במגזר הנפט ממשיכות העליות על רקע מחירי הנפט הגבוהים. אקסון מוביל (סימול XOM) עולה ב-0.4%; שברון טקסקו (סימול CVX) עולה ב-0.2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully