וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איל ההון הכלוא חודרקובסקי ירוץ בבחירות ברוסיה

יוסי מלמן

31.8.2005 / 18:57

חודרקובסקי, שנחשב לאיש העשיר ברוסיה ואחד מעשירי העולם, מרצה עונש של עשר שנות מאסר על עבירות מס; טוען שרוסיה זקוקה ל"דור חדש של מנהיגים"



איל ההון הרוסי מיכאיל חודרקובסקי הודיע היום (רביעי) מתא כלאו כי יתמודד על מושב בדומא, הפרלמנט הרוסי. בהודעה אמר כי הוא מתכוון לממש את זכותו הדמוקרטית ולהתמודד על מושב שהתפנה במחוז מוסקווה. הבחירות צפויות להתקיים בדצמבר, אף שמועדן לא נמסר.



חודרקובסקי אמר כי רוסיה זקוקה "לדור חדש של מנהיגים שעתידה של רוסיה בראש מעייניהם". על פי החוק הרוסי רשאי מורשע בדין שנמצא בהליכי ערעור להתמודד לבחירות לדומא. חודרקובסקי, שנחשב לאיש העשיר ברוסיה ואחד מעשירי העולם מרצה עונש של עשר שנות מאסר על עבירות מס, מהן ריצה כבר כמעט שנתיים.



איל ההון הכלוא היה בעל חברת הנפט "יוקוס" הגדולה בעולם, ותמך פוליטית וכספית במפלגות המרכז שהיוו אופוזיציה לשלטונו של הנשיא, ולדימיר פוטין. בעקבות מעצרו נפתחו גם הליכים משפטיים נגד כמה משותפיו בעלי המניות בחברה ונגד החברה עצמה.



בתי משפט הטילו על החברה קנסות של מיליארדי דולרים. לאחר שלא עמדה בתשלומים היא נמכרה לחברה שבעליה מקורבים לראשי הקרמלין. שלושה מבעלי המניות של יוקוס ובראשם ליאוניד נבזלין נמלטו לישראל שם התאזרחו. מישראל הם מנהלים מאבק למען חודרקובסקי ושותפם פלטון לבדב המרצה גם הוא עונש מאסר. כל ראשי יוקוס ובהם חודרקובסקי טוענים כי ההליכים נגדם וכולל המשפט נבעו ממניעים פוליטיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully