וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות ני"ע נתנה לחברת החשמל ארכה של שבועיים להגשת הדו"חות

שרון קדמי

31.8.2005 / 19:10

כך נודע ל-TheMarker; רשות החברות דורשת מחברת החשמל לחשוף האחראים לאי פרסום הדו"חות



רשות ניירות ערך נתנה לחברת החשמל ארכה של שבועיים להגשת הדו"חות הכספיים שעות ספורות לפני פקיעת המועד החוקי להגשתם. אם לא היתה ניתנת ארכה וחברת החשמל לא היתה מגישה את הדו"חות תוך 30 יום, המסחר באג"ח שלה היה מופסק.

לפי דרישת רשות החברות, חברת החשמל אמורה להגיש את הדו"חות במתכונת חדשה, בהתאם למקטעי פעילות ייצור, הולכה וחלוקה; החברה טענה כי אינה יכולה לבצע את ההפרדה הזו עד מועד פרסום הדו"חות.

מנהל רשות החברות, אייל גבאי, שלח השבוע מכתב חריף ליו"ר חברת החשמל, שלמה רוטמן, בו דרש מהחברה לגלות מי האחראים לאי-ההיערכות להגשת הדו"חות, אילו לקחים הופקו ואילו פעולות יינקטו כדי להבטיח את יישום הוראות הרשות. גבאי דרש לקיים ישיבת דירקטוריון דחופה כדי לספק את התשובות. הישיבה צפויה להתקיים ביום ראשון.

בימים האחרונים מתקיימים מגעים בין חברת החשמל לרשות החברות ולרשות ניירות ערך, כדי להגיע להסכמה שתאפשר את פרסום הדו"חות. מקורבים להנהלת חברת החשמל ציינו כי לא ברור להם מדוע רשות החברות מנסה להתנגח ולהתנצח בנושאים הנמצאים בדיונים זה זמן, בשעה שפתרון הבעיה נמצא בהישג יד. לטענתם, מדובר במשחקי כוחות מיותרים.

מקורות במשק החשמל העריכו כי קרוב לוודאי שתושג פשרה ולפיה החברה תציג התחייבות ואבני דרך לביצוע ההפרדה בדו"חות בשלב מאוחר יותר, כלומר ברבעון השלישי או הרביעי.


מחברת החשמל נמסר בתגובה: זה זמן מה מתנהל מו"מ בין הנהלת חברת החשמל לרשות החברות בנושא. חברת החשמל מאמינה כי הדיונים יגיעו למציאת פתרון עוד היום.


@קרדיטסוף::שרון קדמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully