וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט ירד לראשונה זה שלושה ימים בעקבות החלטת ארה"ב להשתמש במאגרי החירום

TheMarker

31.8.2005 / 22:29

הנפט נסגר במחיר של 68.94 דולר לחבית בניו יורק; מחיר הדלק השלים זינוק של 25% בתוך יומיים



מחיר הנפט הגולמי ירד היום לראשונה זה שלושה ימים לאחר ששר האנרגיה האמריקאי, סמואל בודמן, הודיע כי ארה"ב תשתמש במאגרי הנפט לשעת חירום עקב מצוקת האספקה שנוצרה בשל הסופה "קתרינה". לדבריו, הממשל מסוגל לספק ממאגרי החירום 5 מיליון חביות נפט ליום - יותר מפי שלושה מתפוקת הנפט שהושבתה במפרץ מקסיקו עקב הסופה.



החוזים על הנפט הגולמי מסוג Light Crude (טקסס מתוק) למסירה באוקטובר נסגרו במחיר של 68.94 דולרים לחבית, ירידה של 87 סנט או 1.3%. הירידה באה לאחר שמוקדם יותר נרשם כבר מחיר של 70.65 דולר לחבית, על רקע ההרס שזרעה סופת ההוריקן "קתרינה" באזור מפרץ מכסיקו. הסופה הביאה לעצירת כ-95% מתפוקת הנפט באזור. אתמול נרשם שיא תוך יומי של 70.85 דולר לחבית, ושיא סגירה של 69.81 דולר לחבית.



מחיר הדלק המשיך לשבור שיאים, והוסיף לזינוק של 20% שרשם אתמול, הזינוק החד יומי החד מעולם, עלייה של 5.7%, ונסגר במחיר של 2.6145 דולרים לגלון - שיא סגירה של כל הזמנים. עם זאת, מדובר במחיר נמוך משיא תוך יומי של 2.9 דולרים לגלון שנרשם במהלך המסחר. חברות הנפט ברחבי ארה"ב החלו היום להקציב את אספקת הדלק לתחנות דלק וחנויות, על רקע המשך הפסקת הפעילות בבתי הזיקוק של לואיזיאנה ומיסיסיפי.



החוזים על הגז הטבעי למסירה באוקטובר עלו אתמול ב-4.7% ל-11.659 דולר למיליון יחידות תרמיות בריטיות - שיא של כל הזמנים. עם זאת, היום נסגרו החוזים בירידה של 1.6% למחיר של 11.472 דולר למיליון יחידות תרמיות בריטיות - לאחר שמוקדם יותר רשמו שיא תוך יומי של 12.3 דולר.



קתרינה הביאה לסגירתם של לפחות 8 בתי זיקוק בלואיזיאנה ומיסיסיפי, בעלי תפוקת זיקוק של 1.79 מיליון חביות ביום - כ-10% מסך התפוקה האמריקאית. בנוסף לעצירה המיידית של הייצור, הסופה גרמה נזקים לציוד הייצור והזיקוק - נזקים שעשויים להשפיע על התפוקה בטווח הרחוק יותר. מספר בתי זיקוק עשויים להיוותר סגורים במשך שבועות לצורך תיקון הנזקים, וחיבורם מחדש לחשמל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully