וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני פרקליטים מחוזיים בארה"ב שוקלים לפתוח במשפט חדש כנגד מיקרוסופט

יהודה שויצר

21.6.2001 / 22:35

הביעו דאגה מהשימוש המונופולי שמיקרוסופט עומדת לעשות בחלונות XP וכן מאסטרטגיית הדוט.נט של החברה, אותה הגדירו כ"בעייתית"

בימים אלה, עת ההכרעה בערעור מיקרוסופט אמורה להתפרסם, רומזים שניים מפרקליטי התביעה במשפט כי הם שוקלים לזמן את החברה למשפט חדש. הפרקליט המחוזי של מדינת קונטיקט, ריצ'ארד בלומנטל, והפרקליט המחוזי של מדינת איווה, טום מילר, הביעו דאגה מהשימוש המונופוליסטי שמיקרוסופט עומדת לעשות בחלונות XP וכן מאסטרטגיית הדוט.נט של החברה, אותה הגדירו כ"בעייתית".

"יש לנו דאגות רציניות לגבי התנהגותה ופועלה של מיקרוסופט בחודשים האחרונים", נמסר בהצהרה משותפת של שני הפרקליטים. הפרקליטים ציינו כי הם שומרים לעצמם את האופציה לפתוח כנגד ענקית התוכנה במשפט חדש.

מנכ"ל ענקית התוכנה, סטיב באלמר, אמר כי מיקרוסופט איננה מונופול. "אנחנו מאמינים כי פעילותינו העסקית היתה תמיד תואמת ב-100% לדרישות החוק...אינני חושב שיש לנו את הכוח להעלות מחירים בשוק ולבלום חדשנות". בעקבות בחירתו של בוש לנשיאות ארה"ב התעוררו ספקולציות כי מיקרוסופט תזכה בערעור, לנוכח אהדתו של הממשל החדש לחברה והעדפתו "תחרות" על פני "הגבלים".

בשבועות האחרונים התגברו הקריאות לבלום את התפשטות שליטתה של מיקרוסופט. השקת חלונות XP, המשלבת בתוכה יישומים שונים כמו נגני מדיה, עשויה לפגוע בתחרות בתחומי עסקים חדשים, אומרים המתנגדים. מנכ"ל סאן , סקוט מקנילי, אמר השבוע כי מיקרוסופט היא מונופול שיצא מכלל שליטה וצריך להעמידו במקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully