וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט מחכה לפד: הנאסד"ק הוסיף 1.4%; אם סיסטמס איבדה עוד 5.1%

רמי קפלן

21.6.2001 / 23:41

המניה איבדה 40% מערכה מאז ה-7 ביוני; השוק מצפה להורדת ריבית נוספת של 0.5% ביום שלישי הבא; קליקסופטוור זינקה ב-10.3% בעקבות חוזה חדש; אי.סי.איי ירדה ב-1.8% נוספים

ציפייה הולכת וגוברת להורדת ריבית נוספת בשבוע הבא הצליחה להשכיח היום מהסוחרים את מאות אזהרות הרווח של השבועות האחרונים, ולשלוח את המדדים המובילים לעליות נאות זה היום השני ברציפות.

מדד הנאסד"ק סיים את המסחר ברמה של 2,058 נקודות בעקבות עלייה של 1.4% בהובלת מניות ציוד התקשורת, שעה שמדד הדאו ג'ונס הוסיף עוד 0.6% לערכו לרמה של 10,715 נקודות.

ההערכות בוול סטריט לגבי הורדת ריבית נוספת בישיבת סוף החודש של הפדרל ריזרב ביום שלישי הבא הלכו והתגברו היום. כמו בימים שקדמו לחלק מחמש ההורדות הקודמות - אלה שלהן הסוחרים ציפו מראש - מגלה גם עתה השוק נטייה לעלות לקראת המהלך.

עם זאת, האפקטיוויות הטמונה בקיצוץ נוסף בריבית אינה נטולת ספקות. ה"וושינגטון פוסט" כתב היום כי לנוכח המשך הדשדוש בכלכלת ארה"ב, חוששים בכירים בבנק הפדרלי כי הורדת הריבית לא הצליחה להמריץ את הצמיחה הכלכלית, מאחר שמקץ 5 הורדות של חצי אחוז השנה - המהלכים האגרסיוויים ביותר של הבנק זה 19 שנה - אין עדיין סימן להתאוששות.

אולם, חששות כאלה לא הפריעו לסוחרים לשלוח היום את מניות מגזר ציוד התקשורת המוכה לעליות חדות. מניית סיסקו הוסיפה 7.8% ומניות לוסנט ונורטל עלו ב-5.8% ו-5.5%, בהתאמה.

לסנטימנט החיובי גם תרמו במשהו נתוני אבטלה משופרים שפורסמו היום. מספר דורשי העבודה בארה"ב בשבוע שעבר ירד באופן מרשים ל-400 אלף, לעומת 434 אלף בשבוע שלפניו, ולעומת ציפיות ל-425 אלף. בדבר יש כדי לאותת על שיפור כלשהו בפעילות במשק האמריקאי.

בקווב הוסיפה 8.2% אחרי שהידרדרה ב-20% בימים האחרונים

מניית קליקסופטוור רשמה עלייה של 10.3% למחיר של 1.3 דולרים לאחר שהודיעה היום על מכירת רשיונות שימוש במוצריה לחברת Expanets, ספקית של פתרונות תקשורת רשת אמריקאית.

בלטה היום גם מניית טריון , שהוסיפה 6.4% למחיר של 4 דולרים. בשלושת הימים האחרונים רשמה המניה ירידה של 31% על רקע חולשה כללית בענף ציוד התקשורת, והיום התאוששה יחד איתו.

מתאוששת נוספת היתה יצרנית טכנולוגיות הדחיפה ברשת האינטרנט, בקווב , שהוסיפה היום 8.2% למחיר של 1.6 דולרים, לאחר שהשילה יותר מ-20% מערכה בימים האחרונים.

עוד בלטו בעליות מניית נקסוס , שזינקה ב-22.5% למחיר של 2 דולרים, מניית סרגון , שהוסיפה 8% למחיר של 3.5 דולרים, ומניית נור , שעלתה ב-7.3% למחיר של 5.9 דולרים.

ויריאנט איבדה 11.1% וירדה מתחת לדולר אחד

בצד היורדות הופיעה היום שוב מניית אם סיסטמס , שאיבדה 5.1% למחיר של 6.2 דולרים, והשלימה ירידה של 40% מאז ה-7 ביוני. החולשה הפוקדת את המניה מגיעה על רקע אזהרת הרווח החמורה שפירסמה החברה לפני מספר ימים.

גם האנליסטים מגיבים בהורדת המלצות למניה, והיום היה זה בית ההשקעות אוסקר גרוס שהתחיל לסקר את אם סיסטמס בהמלצת "החזק" פושרת. מהדו"ח עולה כי למרות ההובלה הטכנולוגית של החברה בתחום זכרונות הפלאש, הכנסותיה בשנת 2001 יהיו קטנות ב-50% בערך מהכנסות 2000, נוכח חולשת השוק.

מחיר מניית אי.סי.איי המשיך גם היום להידרדר, הפעם ב-1.8% ל-4.9 דולרים - שפל של עשר השנים האחרונות. נראה שמהלך רכישת המניות הנועז שנערך בשבוע שעבר על ידי בעלי עניין בחברה לא נושא בינתיים פרי.

יורדות בולטות נוספות היו מניית טופ אימאג' , שהשילה 12.7% מערכה למחיר של 1.3 דולרים, ומניית ויריאנט , שאיבדה 11.1% למחיר של 80 סנט, והעמיקה בכך את שהייתה המסוכנת מתחת לקו הדולר לתשעה ימים ברציפות. אחרי חודש מתחת למחיר זה מתחיל תהליך של מעבר למסחר ברשימת ה-Small Cap דלת המסחר.

מניית טבע הצליחה לסיים את המסחר בעלייה מזערית של 0.5% למחיר של 63.9 דולר, לאחר שחברת התרופות מרק זכתה מטעם בית המשפט הפדרלי בארה"ב בהשהיה של 10 ימים לתפוגת תוקף הפטנט שלה לתרופת המבאקור (Mevacor) לטיפול בהפחתת כולסטרול.

ההשהיה היא חלק ממהלך של מרק להשהות בחצי שנה את כניסתן של טבע ומתחרה נוספת עם תרופה גנרית מתחרה לשוק הכולסטרול האמריקאי, שהגיע בשנת 2000 להיקף של 425 מיליון דולר. אם המהלך יצליח - תיאלץ טבע לדחות את הפצת תרופת ה-Lovastatin שלה, שתוכננה לשבועות הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully