וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המעו"ף עלה השבוע ב-2.7%

נתן שבע

1.9.2005 / 17:06

דלק קפצה 5% והשלימה זינוק של 16% בשבוע. כי"ל הוסיפה 2.6% לאחר שהודיעה על רכישת חברה ברבע מיליארד דולר


הבורסה בתל אביב פתחה את חודש ספטמבר בעליות שערים והמדדים המובילים נושקים לרמות שיא. האינדקסים המובילים של השוק רשמו עליות של למעלה מאחוז, וזאת בעיקר בעידודן של כי"ל, לאומי והפועלים, חביבות הזרים, אשר היו אחראיות לכשליש מן המחזור היומי. כמו כן, גם היום המשיכות לככב מניות עם נגיעה לשוק האנרגיה, עם התמקדות בשוק העולמי. זאת, לאור מצבם העדין של שוקי הנפט בעולם. על רקע זה בלטה היום גם קבוצת דלק.

מדד המעו"ף עלה 1.6% ובסיכום שבועי התחזק ב-2.7% ל-720.7 נקודות, מדד ת"א 100 הוסיף גם הוא 1.5% ל-726.1 נקודות ובסיכום שבועי טיפס ב-2.6%. ומדד התל טק 15 הוסיף 0.7%. מחזור המסחר היה גבוה יחסית והסכתכם בכ-950 מיליון שקל. המגמה בשוק המניות גובתה גם בעליות בשוק הסולידי, שם נרשמו עליות של כ-0.5% בשחרים, על רקע התחזקות השקל אל מול הדולר. התשואה בשחרים הארוכים מתקרבת שוב ל-6%, האג"ח מסוג גליל טיפסו בשיעורים של עד 0.6%.

כי"ל עלתה ב-2.6%, על רקע עסקת הענק במסגרתה רכשה את אסטאריס בתמורה ל-255 מיליון דולר. מדובר באחת מהיצרניות הגדולות של מלחי הפוספט והחומצה הזרחתית, שמכירותיה השנתיות כ-350 מיליון דולר לשנה. החברה האם, החברה לישראל, הוסיפה 5%.

שוק האנרגיה העולמי ממשיך לבעור, על רקע אירועים חיצוניים כמו גם תנועות של כסף חם לענף. מי שנהנות באופן מובהק מהעלייה של מחירי הדלקים הן קבוצת דלק, שזינקה היום ב-4.3% כהמשך לעליות החדות שרשמה המניה לאחר פרסום דו"חותיה האחרונים, בהם חשפה כי פעילות בתי הזיקוק של בארה"ב מניבה לה רווח תפעולי יומי של כחצי מיליון דולר. העלייה במרווחים ממשיכה לחזק את המניה שהוסיםה כ-16% בשבוע. במקביל רושמת היום אורמת עלייה של 2.4%. האחרונה מתמחה בפיתוח וביצוע פרויקטים הנדסיים שמטרתם לספק מקורות אנרגיה חלופיים.

אלביט מערכות הגיבה בעלייה של 1.5% להודעת החברה על השלמת עסקה בהיקף של 150 מיליון דולר עם הצבא התורכי, במסגרתה תספק החברה במשותף עם התעשייה האווירית של ישראל מל"טים, אשר ימסרו לצבא התורכי במהלך שלוש השנים הקרובות. ההכנסות מן הפרויקט יתחלקו באופן שווה בין אלביט מערכות ובין התעשייה האווירית.

חברת הביוטכנולוגיה אקס.טי.אל נסחרה היום בעלייה של 5.4%, מפתחת החיסונים למחלות הצהבת תחל להיסחר היום בבורסת הנאסד"ק בארה"ב.

מניית פריגו עלתה ב-1.4% על אף הפרסום הבוקר ב-TheMarker בדבר חילוקי דעות בין מורי ארקין לפריגו וירידת שווי החברה. טבע הוסיפה 0.4%.

מסחר חיובי נרשם היום גם בקרב מניות הבנקים. הפועלים הוסיפה 1.3% וריכזה את המחזור הגבוה בשוק- 124 מיליון שקל, לאומי קפצה ב-3.4%.

מלתא קפצה 10.3% לאחר שכבר זינקה ב-9.5%% על רקע כניסת קרן פייט להשקעה בחברה לפי שווי של 9 מיליון דולר. פייט תזרים 4 מיליון דולר לתוך החברה ומיליון נוסף לבעלי מניותיה.

קמהדע החלה להיסחר אתמול בבורסה בתל אביב, ובתקבלה בסבר פנים יפות: המשיקעים בהנפקה יכולים לרשום רווח על הנייר של 1.25%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully