וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתונים מעודדים לכלכלת דרום קוריאה: צמיחה של 18.8% ביצוא; עלייה בסנטימנט היצרנים והאטה באינפלציה

סוכנויות הידיעות

1.9.2005 / 9:15

האינפלציה במדד המחירים לצרכן באוגוסט היתה 2% לעומת התקופה המקבילה ו-0.3% לעומת יולי - הקצב האיטי ביותר זה 5 חודשים



שלל נתוני מקרו שפורסמו בדרום קוריאה היום מעידים על התאוששות כלכלית במדינה האסיאתית: היצוא צמח בקצב המהיר זה 9 חודשים באוגוסט, סנטימנט היצרנים השתפר והאינפלציה הואטה. היצוא מדרום קוריאה, האחראי לכ-40% מהתמ"ג שלה, צמח ב-18.8% לעומת התקופה המקבילה ל-23.5 מיליארד דולר.



האינפלציה הואטה באוגוסט ל-2% לעומת התקופה המקבילה - הקצב האיטי ביותר זה 5 שנים. לעומת יולי נרשמה אינפלציה של 0.3%. ההאטה באינפלציה צפויה לעודד את הבנק המרכזי של דרום קוריאה להותיר את שיעורי הריבית נמוכים על מנת לעודד צמיחה. שיעור הריבית בדרום קוריאה עומד כיום על 3.25%.



מדד של סנטימנט היצרנים עבור החודש הקרוב עמד על 85 נקודות באוגוסט, לעומת 78 ביולי. מדובר בקריאה הגבוהה ביותר מאז מאי. קריאה של פחות מ-100 מעידה כי יותר חברות פסימיות מאשר אופטימיות.



היצוא בדרום קוריאה, הכלכלה השלישית בגודלה באסיה, נהנה מצמיחה בצריכה הפרטית בסין ובארה"ב, הרוכשים יותר ויותר מוצרים מתוצרת דרום קוריאה, מחברות כמו יונדאי מוטור וסמסונג אלקטרוניקס.



לפני שבוע אמר שר האוצר של דרום קוריאה באק ביונג וון כי הוא צופה צמיחה כלכלית של 5% עד סוף השנה - לעומת קצב צמיחה שנתי של 3% שנרשם במחצית הראשונה. צמיחה של 5% תייצג צמיחה מהירה יותר מאשר כלכלות כמו ארה"ב, יפאן, בריטניה וגוש היורו. ברבעון השני נרשמה צמיחה של 3.3% בתמ"ג של דרום-קוריאה - קצב זהה לצמיחה בארה"ב באותה תקופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully