וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג צנח ל-4.498 שקלים

נתן שבע

1.9.2005 / 16:10

גיפט: "ישראל יכולה לחיות בפער ריביות שלילי בין השקל לדולר". היורו עלה ב-0.53% לרמה של 5.573 שקלים


היחלשותו של הדולר בעולם, המשך העליות בבורסה והאימון שמגלים הזרים בכלכלה הישראלית ממשיכה לתמוך בשקל. הדולר היציג איבד היום 1.03% ל-4.498 שקלים. היורו עלה ב-0.53% לרמה של 5.573 שקלים. מחדרי העסקות מדווחים על מחזורים ערים מצד כל המגזרים. בנוסף, נחלש הדולר בעקבות המרות סוף החודש של המגזר העסקי. בעולם נחלש הדולר ב-0.6% אל מול היורו, אל מעבר לרמה של 1.24 דולרים ליורו.

מחר אמורים להתפרסם נתוני התעסוקה בארה"ב כששאר הנתונים בנוגע לכלכלה האמריקאית שפורסמו השבוע היו פחות טובים. בנוסף ירדו הריביות הדולרית לטווחים הקצרים השוק צופה מה שמוסיף להתחזקותו של השקל.

לאונור טרקיאלטאוב מבית ההשקעות גיפט העריכה כי רמת האי ודאות שעלתה בשוק עם המצב הפוליטי אינה מרגשת את השוק. "הקורלציה של הדולר-יורו בעולם לשקל דולר נחלשה. אנו מושפעים מזרימת הכספים של הזרים בהיותנו חלק מתיק ההשקעות של שווקים מתפתחים, הכלכלה בישראל עדיין טובה וזה תורם לחוסנו של השקל. להערכתי שיעורי הצמיחה בארה"ב אינם כה גבוהים, מחירי הנפט פוגעים בכלכלה, ואני לא מעריכה כי הריבית תמשיך ותטפס שם לעד כי ישנה שם אינפלציה של מחירי הסחורות ולא עלייה בביקושים, דבר שעשוי להחליש את הדולר בעולם".

בחודש הבא עשוי להעלות הפאד את הריבית על הדולר ל-3.75% ולהפוך את פער הריביות בין השקל לדולר לשלילי. "אני בהחלט חושבת שהריבית בישראל יכולה להיות נמוכה מהריבית של ארה"ב כי הריביות נמוכות. הדולר להערכתי יכול להיחלש עוד ל-4.45 שקלים ואולי מעבר. רמות התמיכה שיש לדולר היא 4.465 שקלים והתנגדות ברמה של 4.625 שקלים", היא מציינת.

"הדולר נחלש בעולם מול היורו ולכן גם אצלנו השקל מתחזק", אומר ניל קורני מסיטיגרופ. "ישראל מושפעת מהשבחים שחולק לה האו"ם בעקבות תוכנית ההתנתקות וזה מחזק את מעמדה במישור הבינלאומי".

"הזרים שקטים והם אינם אלה שמטים את המסחר לכיוון מסוים, אלא דווקא השחקנים המקומיים. הדולר נע בטווח של 4.48-4.55 שקלים כבר לא מעט זמן ולא נראה שהוא נע בצורה משמעותית", מסכם קורני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully