וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופטת קרת-מאיר מותחת ביקורת על שטרום: עמדת הממונה מעלה תמיהה משמעותית ומצביעה על אי אמון בנאמנים

ענת רואה

1.9.2005 / 10:33

השופטת דניה קרת-מאיר אישרה הבוקר את העברת רשת קלאבמרקט לשופרסל; מותחת ביקורת על הממונה על ההגבלים העסקיים עקב דרישתו להיות מעורב במכירת הסניפים שלא יועברו לשופרסל



השופטת דניה קרת-מאיר אישרה הבוקר את העברת רשת קלאבמרקט לשופרסל, אך מותחת ביקורת על הממונה על ההגבלים העסקיים, עו"ד דרור שטרום, עקב דרישתו להיות מעורב במכירת הסניפים שלא יועברו לשופרסל.



לדברי השופטת היא מאשרת את את הבקשה כלשונה כולל את הנוסח שניתן על ידי הממונה, בגין דחיפותה והצורך לאפשר את השלמת הסכם הרכישה באופן מיידי. עם זאת, כותבת השופטת בהחלטתה, "מן הראוי להבהיר כי קיים קושי בהחלטתו של הממונה, ככל שהיא מתייחסת לקביעתו כי ימונה נאמן מטעמו אשר יבצע את מכירת אותם סניפים של הרשת אשר לא יועברו לשופרסל. נראה לי כי יש להפריד הפרדה מוחלטת בין עצם המימוש של סניפים אלה - לבין הפיקוח על המכירה על מנת לשמור על אינטרסים עליהם מופקד הממונה".

עצם המימוש הינו בסמכותו המובהקת של בית המשפט של פש"ר, מבהירה קרת-מאיר. זאת, בנפרד מסמכות הממונה לפקח על כך כי המכירה בפועל תעשה אכן תוך שמירה על תחרות החופשית על עניינם של הצרכנים וכדומה.



לדבריה, מובן כי שמירה זו כרוכה למשל בפיקוח על זהות הרוכשין ובמידה מסוימת גם על תנאי המכר, אולם אין בכך כדי להפקיע מסמכותם של הנאמנים אשר מונו על ידי בית המשפט מלבצע את עצם פעולת המימוש. "הפקעה זו מקבלת למעשה ביטוי בהחלטת הממונה ויש בה כדי להצביע על מעין אי אמון בנאמנים אשר מונו על ידי בית המשפט", כתבה.



"לכן", נכתב בהחלטה, "עולה תמיהה משמעותית מעמידתו של הנאמן על תנאי זה, ובמיוחד עולה תמיהה מדרישתו של הממונה כי בית המשפט יאשר דרישה זו ללא סייג".



השופטת אף מוסיפה כי לאור העובדה כי מימוש הסניפים לא יעשה באופן מיידי, הרי שאין באישור שניתן למנוע מהנאמנים לפנות לערכאה מוסמכת על מנת לבחון מחדש קביעה זו.

השופטת דניה קרת-מאיר דנה בבקשת הנאמנים לאחר שהשופטת ורדה אלשיך שטיפלה בתיק זה קודם לכן יצאה לחופשה בשבוע שעבר, מיד לאחר אישור המכר לשופרסל ושוהה כעת בחו"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully