וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכבת ישראל תצטייד ב-54 קרונות דו-קומתיים חדשים

שרון קדמי

1.9.2005 / 10:57

כל 54 הקרונות החדשים ירווחו ויכילו 440 מושבים לכל מערך, לעומת 505 מושבים בכל מערך קיים



רכבת ישראל תצטייד ב-54 קרונות דו-קומתיים חדשים, שהראשונים שבהם יגיעו כבר בשבוע הבא לנמל אשדוד ומשם יועברו למפעל התעשייה האווירית בבאר שבע לצורך הרכבה, התאמה והטמעת מערכות. על פי התכנון, בחודש דצמבר השנה תקבל הרכבת את הקרונות הדו-קומתיים בקצב של 5 קרונות (מערך רכבת) מדי חודש.



7 קרונות הם קרונות כוח/ניהוג, 18 קרונות נוסעים ו-29 קרונות נוסעים המותאמים לאנשים בעלי מוגבלויות. היקף העסקה, שנחתמה עם יצרנית הקרונות והקטרים הקנדית Bombardier תסתכם בכ-76.5 מיליון יורו. למעשה מדובר בהשלמת עסקה שנחתמה בשנת 2004, בה רכשה הרכבת יתווספו 6 מערכי קרונות רכבת ל-23 המערכים הקיימים. כל 54 הקרונות החדשים ירווחו ויכילו 440 מושבים לכל מערך, לעומת 505 מושבים בכל מערך קיים. בנוסף, יוארך כל מערך בקרון נוסף, שיכיל 100 מקומות ישיבה. קרון זה יכיל את כל האמצעים הנדרשים להסעת אנשים בעלי מוגבלויות, המשתמשים בכסא גלגלים, לרבות שירותי נכים. חמשת הקרונות הראשונים, המיועדים לשימוש נוסעים בעלי מוגבלויות, יתקבלו לקראת אפריל 2006 והאחרונים בספטמבר 2006.



יו"ר מועצת המנהלים של רכבת ישראל, משה ליאון, מסר כי "רכבת ישראל ממשיכה לפעול להעלאת רמת השירות הניתן למשתמשי הרכבת. המערכים החדשים נרכשו במטרה להקל על עומס הרכבות, דבר שתהיה לו השפעה ישירה על רמת הדיוק בלוחות הזמנים. בנוסף, הקפדנו על קרונות מרווחים יותר, שישפרו משמעותית את איכות הנסיעה". עוד הוסיף ליאון, כי "רכבת ישראל פועלת לספק מענה ייחודי לאנשים בעלי מוגבלויות, בנוסף לשירותים המסופקים לכלל המשתמשים, ואנו שמחים כי כבר באמצע השנה נצליח לספק קרונות ברמה גבוהה לציבור זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully