וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צו מניעה מעכב מכרז רש"ת לעיבוד שטח חקלאי המיועד להרחקת ציפורים מנתב"ג

זוהר בלומנקרנץ

1.9.2005 / 11:08

הרחקת הציפורים נעשית על ידי "מיאוס ביוטופי" המתבצע באמצעות גידול גידולים שאליהם הציפורים אינן נמשכות, כגון כותנה וחומוס



בית המשפט העליון הוציא באחרונה צו מניעה נגד רשות שדות התעופה (רש"ת) ומינהל מקרקעי ישראל לעיכוב הליכי מכרז שפירסמה רש"ת. מדובר במכרז לשירותי ניהול ועיבוד שטחים חקלאיים המיועדים להרחקת ציפורים מאזור נתב"ג. צו המניעה הוצא בעקבות פנייה של הקיבוצים הסמוכים לנתב"ג, עינת ובארות יצחק, העלולים לאבד את הקרקעות בעקבות יישום הפרויקט.



השטחים החקלאיים נמצאים בסמוך לנתב"ג ואמורים לשמש להרחקת ציפורים מאזור שדה התעופה. הרחקת הציפורים נעשית על ידי "מיאוס ביוטופי" המתבצע באמצעות גידול גידולים שאליהם הציפורים אינן נמשכות, כגון כותנה וחומוס.



בבקשת צו המניעה מתוארים השטחים כקרקעות של מינהל מקרקעי ישראל המנוהלים על ידי רש"ת מאז 77' ומעובדים על ידי הקיבוצים במשך עשרות שנים, עוד לפני החכרתם לרש"ת. יישום המכרז יגרום לפינוי הקיבוצים מהקרקעות.



לפיכך, עם פרסום המכרז, פנו הקיבוצים, באמצעות עו"ד אביתר קנולר ממשרד גילת, קנולר, גראוס ושות', לבית משפט השלום בבקשה לבטל את המכרז לנוכח זכויותיהם בקרקע. משנדחתה דרישתם הגישו הקיבוצים ערעור לבית המשפט המחוזי בתל אביב, וכאשר זה סירב להוציא צו מניעה הגישו הקיבוצים עתירה לבית המשפט העליון.



"מדובר בשטחים חקלאיים בהיקף של אלפי דונמים שניתנו לקיבוצים במשך עשרות שנים עם זכויות שימוש לצורכי עיבוד חקלאי", אמר עו"ד קנולר. "לא ייתכן שזכויות אלה יילקחו מהם בהחלטה שרירותית בניגוד לדין ולהסכמת הצדדים".



השופטת עדנה ארבל הוציאה צו מניעה ליישום המכרז, ובכך ביטלה את צו פינוי השטחים שקיבלו הקיבוצים ל-30 באוגוסט. החלטת ארבל מחזירה את הערעור לבית המשפט המחוזי לדיון מחדש. לטענת עו"ד קנולר, החלטת ארבל מאפשרת לקיבוצים להמשיך ולעבד את הקרקע עד להחלטת המחוזי בעניין.



מרש"ת נמסר בתגובה: "ראשית, נבקש לציין כי השופטת ארבל נתנה אתמול החלטה בבקשת הקיבוצים במעמד צד אחד, וזאת עד לדיון בבקשה גופה במעמד שני הצדדים. עוד נציין כי בהחלטה נקבע שהליך המכרז אותו מבקשת הרשות לקיים, יוקפא עד לדיון האמור, ולא כפי שנטען, כאילו הקיבוצים רשאים להמשיך ולעבד את השטחים. הרשות תטען את תגובתה לטענות הקיבוצים בפני בית המשפט העליון, כפי שעשתה בשתי הערכאות הקודמות, אשר דחו את בקשת הקיבוצים לקבלת צו מניעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully