וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת ההנדסה לודן משתתפת בפיילוט להפקת גז ברואנדה - הצלחתו עשויה להעניק לחברה הכנסות של 22 מיליון יורו

נתן שבע

1.9.2005 / 13:20

בחברה מעריכים כי ההצלחה בפיילוט והתחלת הפרויקט עומדת על מעל ל-50%; הכנסות מהפרויקט, אם אכן ייצא לפועל, שוות כמעט לסך ההכנסות של לודן בשנת 2004 כולה



חברת ההנדסה הודיעה אתמול לבורסה לקראת סיום המסחר על הקמת מתקן לבדיקת היתכנות ואפשרות להפקת גז מאגם ברואנדה. היקפו של הסכם הפיילוט הינו כ-700 אלף יורו והוא עשוי להימשך כשנה. הצלחת הפיילוט עשויה להוביל לפרויקט בה יעמוד חלקה של לודן על 22 מיליון יורו - סכום השווה לכל הכנסותיה של החברה ב-2004.



האגם ברואנדה נהנה מכמויות גז אדירות בשל תהליכים גיאופיזיים המובילים אותו למצבורי מתאן אדירים המשמשים להפקת חשמל. מהאגם כבר מופקות כמויות קטנות אבל בסדר גודל נרחב, כשבין היתר גם לחברת היינקן מתקן להפקת גז, אם כי בשלב הזה עדיין אלא הופקו בו כמויות גז מתאן המיועד להפקת חשמל. בשלב הראשוני תקים לודן אסדה קטנה על מנת לבדוק את האפשרות להפיק את הגז באופן מסחרי.



ארנון אהרון, מנכ"ל החברה, מר כי סיכוי הצלחת הפיילוט והתחלת הפרויקט הוא מעבר ל-50%. "אני מעריך שכבר ב-2006 נקבל אור ירוק להתחלת הפרויקט. לודן תהיה אחראית על הפקת הגז מהאגם בכמות ממנה ניתן להפיק 200 מגה ואט חשמל וחברת ורטילה הפינית תהיה אחראית על ייצור החשמל. אם הפיילוט יצלח, מדובר בהסכם הפקה של גז ל-25 שנה כשלודן תדאג להקמת מתקנים נוספים לייצור חשמל", אומר אהרון. חלקה של החברה בפרויקט הינו כ-22 מיליון יורו והפרויקט צפוי להימשך 18 חודשים מעבר לתקופת הפיילוט. רמת הרווחיות בפרויקט תלויה בהיקפו הסופי של הפרויקט, כפי שיוסכם בין הצדדים.



במקביל פירסמה אתמול לודן את תוצאותיה לרבעון השני של השנה, אשר העידו על גידול של 38% לעומת הרבעון המקביל ל-31 מיליון שקל. הרווח הנקי עלה ל-1.2 מיליון שקל לעומת רווח שולי של 200 אלף שקל ברבעון הקודם. מהרבעון הבא תאחד החברה את תוצאותיה עם תוצאות חברת KH ההולנדית, דבר אשר עשוי להכפיל את פעילותה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully