וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבונוסים של מנכ"ל אורקל לארי אליסון ושל הנשיאה צפרה כץ הוכפלו; אליסון יקבל יותר מ-8 מיליון דולר ב-2005

מיכל רמתי

1.9.2005 / 15:36

לארי אליסון יקבל חבילת שכר העולה על 8 מיליון דולר במשכורת, בונוס, אופציות ותגמולים נוספים, בסופה של שנת השתלטויות ארוכה; צפרה כץ, הישראלית לשעבר, תקבל חבילת שכר של יותר מ-6.5 מיליון דולר



מנכ"ל אורקל לארי אליסון קיבל העלאה של 45% במשכורת והכפלה של הבונוס שלו, בתום שנה שבה הכניסה אורקל יד לכיס והוציאה מיליארדים על בליעת מתחרות קטנות יותר. אליסון יקבל משכורת שנתית של 975 אלף דולר ב-2005, והבונוס שלו יגדל ב-3.4 מיליון דולר, לעומת 2004 - ל-6.5 מיליון דולר. כמו כן יקבל אליסון 2.5 מיליון אופציות, ועוד תגמולים נוספים בסך 955 אלף דולר, הכוללים בעיקר את עלות אבטחת ביתו בעמק הסיליקון. בשנה שעברה קיבל אליסון "רק" 900 אלף אופציות.



גם בכירים אחרים נהנו מהעלאת חבילות השכר שלהם. הישראלית לשעבר צפרה כץ, הנשיאה השותפה של אורקל קיבלה משכורת בסיס של 800 אלף דולר, 750 אלף אופציות ובונוס של 4.9 מיליון דולר - יותר מכפליים הבונוס שקיבלה עבור 2004. הנשיא השותף השני של אורקל צ'רלס פיליפס, נהנה מהגדלה של הבונוס שלו פי עשרה ל-2.8 מיליון דולר - בנוסף למשכורת הבסיסית שנותרה ללא שינוי - 800 אלף דולר לשנה. גם הוא קיבל 750 אלף אופציות.



הנתונים התקבלו מדיווח של אורקל לרשות ניירות הערך של ארה"ב (SEC). אורקל נימקה את העלאות השכר בשיפור ברווחי החברה. הבונוס השנתי של אליסון התבסס על השיפור ברווח התפעולי לפני מס של אורקל וכן על יכולותיו ופעולותיו לטווח הרחוק יותר. הרווח הנקי של אורקל בשנת הכספים 2005 שהסתיימה במאי, היה 2.886 מיליארד דולר - צמיחה של 37%.



נראה שוועדת השכר של אורקל מאמינה באליסון, ורואה במי שהוציא השנה מיליארדי דולרים על קניות ועמל קשה על ביצוע עסקות ענק, כראוי לפיצוי הולם. לאליסון רשימת קניות ארוכה במיוחד שסימני "וי" נראים לאורכה: לאחר שניצח בקרב העקוב מדם על רכישת מתחרתה בתחום התוכנות העסקיות פיפלסופט ב-11.1 מיליארד דולר, המשיך אליסון ורכש את חברת ריטק האמריקאית ב-643 מיליון דולר, את חברת התוכנה ההודית iFlex ב-900 מיליון דולר, ולאחר מכן עוד סדרת רכישות קטנות יותר: אובליקס, TimesTen, פרופיטלוג'יק. באוגוסט דיווח המגזין "בארונ'ס" כי גם אמדוקס הישראלית נמצאת ברשימת הקניות המכובדת הזו. מי יודע, אולי בשנה הבאה תגיע חבילת השכר שלו כבר ל-8 ספרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully