וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי יונס: מי שמשתמש באשראי חוץ בנקאי יכול למצוא עצמו מול שוקת שבורה בשעת משבר

רם דגן

1.9.2005 / 15:47

עם זאת, מעריך מנכ"ל המזרחי, כי גם הבנקים יכולים ליהנות מהתרחבות תיק האשראי החוץ בנקאי; הדבר יגדיל את הצורך בניהול חוב ובמסחר בחוב



מנכ"ל בנק המזרחי, אלי יונס, מעריך דווקא כי פיתוחו של היקף האשראי החוץ בנקאי יכול לסייע לבנקים המקומיים ולא בהכרח לאיים עליהם. "ישנה חשיבות גדולה מאוד לפיתוח של שוק מימון חוץ-בנקאי, ובמיוחד מימון ארוך טווח", הוא אומר. "הטענה כאילו הבנקים רוצים להכשיל מהלך כזה חסרת כל שחר. אדרבא: שוק כזה ישרת בסופו של דבר גם את הבנקים עצמם, שכן ככל שירבו מקורות המימון החוץ-בנקאיים, הדבר יגדיל את הצורך בניהול חוב ובמסחר בחוב - תחום עיסוק מרתק עבור הבנקים". את הדברים אמר יונס בפני צמרת מנהלי הכספים של החברות הישראליות, ביניהם מנהלי הכספים של פלאפון, פרטנר, כלל תעשיות אלרון והראל ביטוח.



עוד אמר יונס בפני מועצת פורום ה-CFO, המאגד את סמנכ"לי הכספים של החברות הגדולות במשק, כי חברות הביטוח המנסות להשתלב במערך המימון החוץ-בנקאי חייבות להיות מודעות היטב למורכבות הכרוכה בהפעלת מערך אשראי. "תחום האשראי הוא מקצוע מובחן ומוגדר בדיוק כמו תחום חיתום הביטוח, והוא דורש קיומן של מערכות ניהול ומעקב רחבות היקף. במקרה זה, כמו בשאר תחומי ההתמחות, עדיף להשתמש בשירותי המומחים בתחומם ולדעת כי בשעת הצורך, יהיה מי שיעניק את הליווי המתאים", אמר מנכ"ל מזרחי-טפחות.



יונס הזהיר, כי לצד יתרונותיו של השוק החוץ-בנקאי עבור חברות רבות, חייבים לזכור כי השוק הזה לא יוכל לעזור לחברות שייקלעו לקשיים כלכליים, ובשעת משבר הן עלולות למצוא את עצמן ללא הליווי הפיננסי המתאים.



"חברות שמרבית המימון שלהן נשען על מימון חוץ-בנקאי וגיוסים באמצעות הנפקות אג"ח בבורסה, עלולות למצוא את עצמן ללא גוף בנקאי שילווה אותן ביציאה ממשבר ויזרים להן מימון נוסף בנקודת זמן כה קריטית עבורן", אמר יונס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully