וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה מפתיעה במדד מנהלי הרכש של מגזר הייצור בארה"ב באוגוסט

TheMarker

1.9.2005 / 17:55

המדד שמפרסם מכון המחקר ISM ירד לרמה של 53.6, לעומת 56.6 ביולי; תחזיות הכלכלנים היו לעלייה במדד ל-57



מדד מנהלי הרכש של מגזר הייצור בארה"ב, שמפרסם מכון המחקר ISM, ירד במפתיע באוגוסט לרמה של 53.6 לעומת 56.6 ביולי. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה במדד לרמה של 57. הירידה במדד היתה על רקע נסיקת מחירי האנרגיה בארה"ב.



קריאה של המדד ברמה של מעל ל-50, מצביעה על התרחבות של פעילות הייצור, בעוד שמדד מתחת לרמה זו - מראה על האטה בפעילות.



מדד מנהלי הרכש של שיקגו, שפורסם אתמול, נפל באוגוסט מתחת לרמה של 50, לראשונה מאז אפריל 2003 - נתון המצביע על האטה בביקוש לתוצרת של בתי חרושת באזור העיר שיקגו. המדד צנח באוגוסט לרמה של 49.2 - המצביעה על ירידה בהיקף פעילות הייצור - לעומת 63.5 ביולי. תחזית הכלכלנים היתה לירידה מתונה של המדד לרמה של 61.



עד לאוגוסט היה המדד מעל לרמה של 50 במשך 27 חודשים ברציפות. אנליסטים העריכו כי ירידת המדד מתחת לרמה זו מבשרת על כך שמחירי השיא של הנפט מתחילים לפגוע בפעילות המגזר העסקי, לאחר שכבר פגעו בבטחון הצרכנים.



משרד המסחר האמריקאי מסר היום כי הצריכה הפרטית בארה"ב עלתה על ההכנסה האישית ביולי - בפעם השנייה בלבד זה 46 שנים. ההכנסה האישית צמחה ב-0.3% ביולי, ואילו הצריכה הפרטית זינקה ב-1%. כתוצאה מנתונים אלה נרשם שיעור חיסכון שלילי של 0.6% - שפל מאז תחילת הרישום החודשי ב-1959.



אתמול, תיקן משרד המסחר האמריקאי כלפי מטה את נתוני הצמיחה של כלכלת ארה"ב ברבעון השני, מ-3.4% ל-3.3%. הצמיחה הכלכלית בארה"ב הואטה לעומת הצמיחה שנרשמה ברבעון הראשון - 3.8%. תחזיות הכלכלנים היו כי הצמיחה בתמ"ג לא תתוקן ותישאר על 3.4%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully