וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק המרכזי של אירופה קיצץ את תחזית הצמיחה לכלכלת גוש היורו לשנה הנוכחית ולשנת 2006

TheMarker

1.9.2005 / 18:53

עם זאת, הבנק העלה את תחזית האינפלציה לשנים אלו; מודאג בעיקר מעליית מחירי הנפט הגבוהים ומבטחון הצרכנים הנמוך



הבנק המרכזי של אירופה (ECB) קיצץ את תחזית הצמיחה לכלכלת גוש היורו לשנה הנוכחית ולשנת 2006, בעקבות תיקון כלפי מטה של נתוני צמיחת התמ"ג ברבעון הראשון של השנה ובשל נסיקת מחירי האנרגיה.



הבנק צופה כעת צמיחה של 1.6%-1% בתוצר המקומי הגולמי (GDP) של גוש היורו השנה, לעומת תחזית קודמת לצמיחה של 1.7%-1.1%.



בשנת 2006 צופה הבנק צמיחה של 2.3%-1.3%, לעומת תחזית קודמת לצמיחה של 2.5%-1.5%.



"הסיכונים ביחס לתחזית הצמיחה הכלכלית ממשיכים לנטות כלפי מטה, ונוגעים בעיקר למחירי הנפט הגבוהים, לבטחון הצרכנים הנמוך ולחששות ביחס לחוסר איזון גלובלי", נאמר בהודעת הבנק.



עם זאת, הבנק העלה את תחזית האינפלציה לשנה הנוכחית ולשנת 2006, בעקבות עליית מחירי האנרגיה. הבנק צופה כעת אינפלציה בשיעור של 2.3%-2.1% בשנה הנוכחית, לעומת תחזית קודמת לשיעור אינפלציה של 2.2%-1.8%. בשנת 2006 צופה הבנק אינפלציה של 2.4%-1.4% לעומת תחזית קודמת לשיעור אינפלציה של 2.1%-0.9%.



הבנק המרכזי של אירופה הותיר היום את הריבית בגוש היורו ללא שינוי ברמה של 2%, זה החודש ה-27 במספר. לבנק לא היו כל מניעים להעלות את הריבית, בשל הצמיחה האיטית בגוש היורו, והחשש כי התייקרות הנפט תפגע קשות בצמיחה הכלכלית בעתיד.



הפעם האחרונה בה שינה הבנק את הריבית היתה ביוני 2003, אז הוריד אותה בסיום של מחזור שנפתח במאי 2001. תפקידו המרכזי של הבנק הוא לבלום את לחצי האינפלציה, אולם זו נשארה מתונה למרות התייקרות הנפט לרמה של יותר מ-70 דולר לחבית. החברות האירופיות, הסובלות מהתייקרות חומרי הגלם, לא הצליחו לגלגל את העלויות לצרכנים, והבנק המרכזי אמר באוגוסט כי אין סימנים משמעותיים ללחצים אינפלציוניים בגוש היורו.

סימנים ראשונים להתאוששות בכלכלת גוש היורו נרשמו בחודש שעבר, עם ירידה ברמת האבטלה לשפל של 29 חודשים. אולם שיעור האבטלה - 8.6% - הוא עדיין גבוה מאוד ביחס לאבטלה של 5% בארה"ב. בנוסף, הצריכה הפרטית נפלה ב-0.1% בגוש היורו ברבעון השני, לראשונה מזה שלוש שנים.



בנוסף, דיווח מכון המחקר NTC כי פעילות הייצור בגוש היורו הואטה באוגוסט בשל התייקרות הנפט. מדד מנהלי הרכש של NTC, המבוסס על סקר שנערך בקרב 3,000 מנהלי רכש בחברות תעשייה, נפל ל-50.4, מעל סימן ה-50, שמתחתיו מראה המדד על נסיגה בפעילות הייצור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully