וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהלומה למאמצי רשות ני"ע בארה"ב לצמצם פער המידע בין משקיעים מוסדיים למשקיעים פרטיים

סוכנויות הידיעות

1.9.2005 / 20:22

בית המשפט הפדרלי במנהטן דחה על הסף תביעה שהגישה הרשות נגד חברת התוכנה סיבל סיסטמס, בגין הפרת חוק הגילוי הנאות, המונע מחברות בורסאיות להסגיר מידע למשקיעים בכירים באופן סלקטיווי



בית משפט פדרלי במנהטן דחה על הסף תביעה שהגישה רשות ני"ע בארה"ב (SEC) נגד חברת התוכנה סיבל סיסטמס (סימול SEBL), בגין הפרת חוק הגילוי הנאות (Regulation FD), המונע מחברות בורסאיות מלהסגיר מידע לאנליסטים ומשקיעים בכירים באופן סלקטיווי.



פסיקת בית המשפט, שהתקבלה אתמול, מהווה מהלומה משמעותית לניסיונות רשות ני"ע לצמצם את פערי המידע בין משקיעים מוסדיים גדולים ומשקיעים פרטיים קטנים, על בסיס החוק שהתקבל בשנת 2000.



בתביעה טענה רשות ני"ע, כי סמנכ"ל הכספים של סיבל, קנת גולדמן, מסר למשקיע מוסדי בשיחה פרטית, ולמספר משקיעים מוסדיים, בארוחת ערב למוזמנים בלבד, מידע מהותי חדש, שהחברה לא טרחה לדווח עליו לכלל ציבור המשקיעים תוך פרק זמן סביר. מיד לאחר הפגישה, הזרימו המשתתפים בה ביקושים למנייה שהקפיצו את מחירה ב-8% במחזור חריג.



בבקשתה למחיקת התביעה, טענה סיבל כי המידע שמסרה בפגישות הפרטיות לא היה שונה מהותית מהמידע שהיה ברשות הציבור באותה עת. בנוסף, טענה החברה כי חוק הגילוי הנאות עומד בסתירה לעקרונות החוקה האמריקאית, וכי לכן אין לאכוף אותו.



השופט ג'ורג' ב. דניאלס כתב בפסק הדין כי "מהות ותוכן" הדברים שנאמרו על ידי סמנכ"ל הכספים של סיבל, אשר היו כרוכים לטענת רשות ני"ע בהפרת החוק, "אינם עולים בקנה אחד עם טענת רשות ני"ע כי סיבל סיסטמס או מנהלים בכירים בחברה חשפו בשיחות פרטיות מידע שלא היה יודע לציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully