וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היחלשות הדולר מקפיצה את מחיר הזהב; זינק ב-11 דולר לאונקיה בתוך יומיים

TheMarker

1.9.2005 / 21:35

החוזים על הזהב למסירה בדצמבר נסגרו במחיר של 446.5 דולר לאונקיה בבורסת הסחורות של ניו יורק



מחיר הזהב קפץ ביותר מ-8 דולר לאונקיה, בהמשך לעלייה שרשם אתמול, בעקבות נפילת הדולר, שרשם את הירידה הדו-יומית החדה ביותר מזה שישה שבועות. העלייה במחיר הזהב באה גם על רקע ההסלמה באלימות בעיראק ונסיקת מחירי האנרגיה, כתוצאה מסופת ההוריקן "קתרינה".



החוזים על הזהב למסירה בדצמבר נסגרו במחיר של 446.5 דולר לאונקיה, עלייה של 8.4 דולר או 2%, בבורסת הסחורות של ניו יורק. אתמול עלו מחירי הזהב ב-2.6 דולר.



הדולר נופל מול המטבעות המרכזיים בעולם ונמצא בדרכו לירידה הדו-יומית החדה ביותר מאז אמצע חודש יולי מול היורו, בעקבות ירידה מפתיעה במדד מנהלי הרכש בארה"ב, ועל רקע הערכות כי צפויה האטה בקצב העלאת הריבית של הבנק הפדרלי בארה"ב, בעקבות נסיקת מחיר הנפט ונזקים נרחבים שגרמה סופת ההוריקן "קתרינה".



הדולר צונח ב-1% מול היורו לרמה של 1.2466 דולר ליורו - רמתו הנמוכה ביותר זה קרוב לשלושה שבועות - בדרכו לנפילה של קרוב ל-2% בתוך יומיים. מול הין, מאבד המטבע האמריקאי 0.6% לשער של 109.99 ין לדולר. מול הליש"ט נופל הדולר ב-1.3% לשער של 1.8276 דולר; מול הפרנק השווייצי מאבד המטבע האמריקאי 1.2% לרמה של 1.2385 פרנק לדולר.



מדד מנהלי הרכש של מגזר הייצור בארה"ב, שמפרסם מכון המחקר ISM, ירד במפתיע באוגוסט לרמה של 53.6 לעומת 56.6 ביולי. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה במדד לרמה של 57. הירידה במדד היתה על רקע נסיקת מחירי האנרגיה בארה"ב. קריאה של המדד ברמה של מעל ל-50, מצביעה על התרחבות של פעילות הייצור, בעוד שמדד מתחת לרמה זו - מראה על האטה בפעילות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully