וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלכלנים בארה"ב: שיעור האבטלה באזורים שנפגעו מסופת ההוריקן קתרינה צפוי לקפוץ ל-25%

TheMarker

4.9.2005 / 8:53

כך העריכו בחברת המחקר גלובל אינסייט; נזקי הסופה עשויים לגרום לנפילה של חצי מיליון משרות בדו"ח התעסוקה הבא - הירידה החודשית החדה ביותר זה למעלה מ-30 שנים, לפי הערכות



שיעור האבטלה באזורים שלחוף מפרץ מקסיקו בארה"ב, שנפגעו מסופת ההוריקן קתרינה, צפוי לזנק לרמה של 25% לפחות. כך העריך מנהל השירותים האזוריים בארה"ב של חברת המחקר גלובל אינסייט, פיל הופקינס. לפי דיווח סוכנות איי.פי.



שיעור האבטלה באזור העיר ניו אורלינס במדינת לואיזיאנה היה כ-4.9% בחודש יולי, ועשוי לקפוץ בקלות לרמה של 25%, אמר הופקינס.



שיעור האבטלה באזור העיר בילוקסי במדינת מיסיסיפי היה כ-5.7% בחודש יולי, ועשוי לזנק ל-20% ומעלה, אמר.



שיעור האבטלה בכלל ארה"ב עמד בחודש יולי על 5%.



סופת ההוריקן קתרינה עשויה לגרום לנפילה של חצי מיליון משרות בדו"ח התעסוקה הבא, של חודש ספטמבר - הירידה החודשית החדה ביותר זה למעלה מ-30 שנים. כך העריך שלשום הכלכלן הראשי של היי פריקוונסטי אקונומיטקס, איאן שפרדסון.



שפרדסון העריך כי לאור העובדה שיותר ממיליון בני אדם שנאלצו לברוח מבתיהם בשל הסופה אינם צפויים לשוב לעבודה עד לסקר של חודש ספטמבר, צפוי דו"ח התעסוקה של חודש זה להצביע על נפילה של עד 500 אלף משרות בארה"ב - הירידה החדה ביותר מאז חודש דצמבר 1974.



כלכלנים מחברת המחקר סטון אנד מקרתי ריסרץ' אסושיאייטס אמרו כי מספר המשרות בערים שנפגעו כתוצאה מהסופה - ניו אולינס ובילוקסי במדינת מיסיספי, ומובייל במדינת אלבמה - עמד על כמיליון.



נזקי סופת ההוריקן קתרינה מוערכים כעת ב-100 מיליארד דולר - כך מסרה שלשום חברת ניהול הסיכונים ריסק מנג'מנט סולושנס. לדברי החברה הנזקים המבוטחים יהיו בין 20 ל-35 מיליארד דולר, הרבה יותר מהערכה ראשונית שלה לנזק שבין 10 ל-25 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully