וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטראוס-עלית השתלטה על פעילות הקפה שלה בפולין

רם דגן

4.9.2005 / 10:40

הנהלת החברה: השלמת העסקה תהפוך את שטראוס-עלית, לשחקן הקפה הקלוי והטחון המוביל במרכז אירופה ובמזרחה

שטראוס-עלית ממשיכה בהרחבת הפעילות הבינלאומית שלה. היום הודיעה החברה על השלמת ההשתלטות של החברה הבת, עלית פולין, על פעילותה של MK בפולין. זאת, בתמורה ל-26 מיליון יורו. מדובר ברכישת הפעילות של מותג קפה הפרימיום הפולני, שעל תחילת המו"מ לרכישתו הודיעה עלית כבר במארס האחרון, אז העריכה החברה כי מחיר העסקה ינוע בין 26 ל-30 מיליון יורו. כמו כן ציינה עלית בזמנו, כי השלמת העסקה כרוכה בקבלת האישורים הרגולטוריים ההכרחיים בפולין, כמו גם את אישור רשויות ההגבלים העסקיים המקומיים שם.

מחיר העסקה משקף מרכיב בגין הוצאות שיווק שהוצאו במהלך החודשים האחרונים, בכדי לשמר את מעמדו המוביל של המותג שנרכש, כאשר בנוסף לסכום האמור תשלם עלית כ-5 מיליון יורו, בתמורה לאי-תחרות במהלך חמש השנים הקרובות.

נתח השוק הכולל של מוצרי MK בסיגמנט הפרימיום עומד על כ-21% . עם השלמת העסקה יסתכם נתח השוק הכולל של עלית פולין בכ-19%-18% בשוק הקפה הקלוי והטחון הפולני. בהנהלת החברה מעריכים היום, כי בעקבות השלמת העסקה תהפוך פעילות הקפה של שטראוס-עלית, לשחקן הקפה הקלוי והטחון המוביל במרכז אירופה ובמזרחה.

בנוסף לעסקת רכישת MK, רכשה שטראוס-עלית במהלך השנה האחרונה את חלקו של השותף בפעילות הקפה בסרביה ומונטנגרו, והפכה לבעלים היחידי בפעילות הצומחת בשוק הקפה הגדול של סרביה ומונטנגרו, המהווה בסיס להתרחבות בכל מדינות יוגוסלביה לשעבר. כמו כן, באחרונה נכנסה החברה לראשונה לפעילות בשוק בארה"ב, עם רכישת 51% מחברת הסלטים הים-תיכוניים סברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully